Jasna Szkoła - Prosta Sprawa!


16 gimnazjów z całej Polski zagra w Warszawie

maj 18, 2012

Uczniowie z 16 gimnazjów z całej Polski przeszli do finału ogólnopolskiego projektu edukacyjno-sportowego „Jasna szkoła – prosta sprawa!”. Młodzież będzie walczyć w turnieju piłkarskim o nagrodę główną konkursu, którą jest nowoczesne oświetlenie sal lekcyjnych. Turniej piłkarski odbędzie się 17 i 18 maja na stadionie Legii w Warszawie pod okiem byłego reprezentanta Polski – Mirosława Szymkowiaka.

 

 

Celem projektu „Jasna szkoła – prosta sprawa!” jest promowanie wśród młodzieży ze szkół gimnazjalnych wiedzy na temat zdrowego i aktywnego trybu życia, zgodnego z zasadami zrównoważonego rozwoju. Dodatkową atrakcją dla uczestników jest możliwość udziału w rywalizacji sportowej podczas turnieju piłki nożnej. Szkoły biorące udział w projekcie „Jasna szkoła – prosta sprawa!” będą mogły skorzystać z darowizny rzeczowej przeznaczonej na wymianę oświetlenia w szkołach, ufundowanej przez Philips z okazji 90-lecia działalności Firmy w Polsce.

 

Do projektu zgłosiły się w sumie 124 gimnazja ze 110 miejscowości w Polsce, które od listopada ubiegłego roku do lutego tego roku wykonywały pod kierunkiem nauczycieli zadania dotyczące m. in. przestrzegania właściwej diety i nawyków żywieniowych, zasad higieny, aktywności fizycznej czy zrównoważonego rozwoju. Ostatnim elementem konkursu wiedzy był test internetowy.

 

Po podliczeniu wyników testu oraz ocenie zadań konkursowych przez jury, wyłoniona została finałowa szesnastka gimnazjów, które wykazały się największą wiedzą w edukacyjnej części projektu. Wezmą one udział w finale projektu „Jasna szkoła – prosta sprawa!” - turnieju piłkarskim Philips Cup 2012, który zostanie rozegrany 17 i 18 maja na stadionie Pepsi Arena w Warszawie, jednym z najnowocześniejszych obiektów sportowych w Polsce. Uczestnicy rozgrywek będą mieli okazję skorzystać z praktycznych porad byłego reprezentanta Polski w piłce nożnej, Mirosława Szymkowiaka, który jest Ambasadorem projektu.

 

 

Zawodnicy 16 drużyn rywalizujących w turnieju piłkarskim będą jednocześnie grali o zdobycie nagród w postaci wymiany oświetlenia dla uczniów ze szkół, które w danym województwie zajęły kolejne miejsca w konkursie wiedzy. Przykładowo, dzięki wygranej w turnieju piłkarskim, 8 szkół pochodzących z tego samego województwa
co zwycięska drużyna, które zajęły kolejne miejsca
w konkursie wiedzy również zyska możliwość wymiany oświetlenia ufundowanej przez Philips (patrz tabela obok).

 

Projekt „Jasna szkoła – prosta sprawa!” dotyczy kwestii zdrowia i poprawy jakości ludzkiego życia, a więc obszaru w którym marka Philips będzie się rozwijała – mówi Marek Huzarewicz, Dyrektor Generalny Philips w Polsce. Jednocześnie, pragnąć uczcić 90-lecie obecności Philips w Polsce, chcielibyśmy wymienić oświetlenie w 90 szkołach z całego kraju, z czego znaczną część będą stanowili uczestnicy projektu „Jasna szkoła – prosta sprawa!”

 

Współorganizatorem i patronem merytorycznym projektu jest Centrum UNEP/GRID-Warszawa,
a patronami honorowymi Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce. Partnerami projektu są firmy Pepsi Co., JAKO oraz Klub Piłkarski Legia Warszawa. Patronat prasowy nad projektem objął tygodnik „Głos Nauczycielski”.

 

 

Więcej informacji oraz pełny regulamin konkursu znajduje się na stronie internetowej: www.jasnaszkola.pl 

 

 

 

INFORMACJE O ORGANIZATORZE, PATRONACH I PARTNERACH PROJEKTU:

 

Philips jest firmą, skupioną na ochronie zdrowia i poprawie jakości ludzkiego życia dzięki wprowadzanym we właściwym czasie innowacjom. Philips jest światowym liderem w ochronie zdrowia, kształtowaniu stylu życia oraz oświetleniu, wykorzystującym technologie i wzornictwo do opracowywania rozwiązań odpowiadających ludzkim potrzebom – zgodne z przyrzeczeniem marki „sense and simplicity”. Philips jest światowym liderem na rynku diagnostycznego sprzętu medycznego i systemów monitorowania zdrowia pacjenta, energooszczędnych rozwiązań oświetleniowych oraz produktów konsumenckich: sprzętu TV i AGD, golarek, elektroniki użytkowej oraz produktów do pielęgnacji jamy ustnej. Dodatkowe informacje na stronach www.philips.pl

 

Partner merytoryczny:

Centrum UNEP/GRID-Warszawa działa jako jeden z ośrodków globalnej sieci GRID (Global Resource Information Database) utworzonej w ramach Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska (UNEP – United Nations Environment Programme) wpisujących się w cele i misję UNEP związaną z ochroną środowiska
i zrównoważonym gospodarowaniem zasobami naturalnymi Ziemi. Jego podstawowym zadaniem jest pozyskiwanie, gromadzenie, przetwarzanie i udostępnianie informacji o środowisku naturalnym oraz prowadzenie działań edukacyjnych na rzecz edukacji ekologicznej oraz promowania zastosowań Systemów Informacji Geograficznej (GIS – Geographic Information Systems) w działaniach na rzecz zrównoważnowego rozwoju oraz działań i udostępniania informacji o środowisku. Statutowymi obszarami działań organizacji jest edukacja ekologiczna oraz edukacja geoinformacyjna. W ich ramach prowadzone są kompleksowe projekty dla uczniów
i nauczycieli na wszystkich poziomach nauczania bazujące na tzw. podejściu problemowym – PBL (ang. problem-based learning). Więcej informacji: http://www.gridw.pl/ 

 

Patronat honorowy:

Ministerstwo Sportu i Turystyki, utworzone na podstawie § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 sierpnia 2005 r. w sprawie utworzenia Ministerstwa Sportu i Turystyki (Dz. U. Nr 165, poz. 1368, z późn. zm.), zapewnia obsługę Ministra Sportu i Turystyki, kierującego działami administracji rządowej: kultura fizyczna - na zasadach określonych w szczególności w ustawie z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127, poz. 857, z późn. zm.) i turystyce - na zasadach określonych w szczególności w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 223, poz. 2268 z późn. zm.). Więcej informacji: http://www.msport.gov.pl/ 

 

Komisja Europejska ma swoje Przedstawicielstwa we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej. Podlegają one Dyrekcji Generalnej ds. Komunikacji Społecznej. Głównym zadaniem Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w państwach członkowskich jest zapewnienie jak najbardziej efektywnego przepływu informacji między Komisją Europejską a danym państwem członkowskim poprzez prowadzenie szerokiej polityki informacyjnej na temat unijnych polityk, działalności Komisji Europejskiej oraz inicjowanych przez nią kampanii oraz akcji skierowanych do społeczeństwa. Adresatami działań są nie tylko obywatele, ale także media oraz przedstawiciele władz rządowych i samorządowych, instytuty badawcze, think-tanki oraz organizacje pozarządowe. Więcej informacji: http://ec.europa.eu/polska/index_pl.htm 

 

Partnerzy:

Klub Piłkarski Legia Warszawa – polski klub piłkarski z siedzibą w Warszawie, od 9 kwietnia 2004 stanowiący część holdingu Grupa ITI, kontynuator tradycji powołanej w 1916 piłkarskiej Drużyny Legionowej LEGIA, reaktywowanej 14 marca 1920 w Warszawie. Zajmuje 1. miejsce w tabeli wszechczasów polskiej ekstraklasy, będąc zarazem jednym z najbardziej utytułowanych polskich klubów piłkarskich na arenie międzynarodowej. Więcej informacji: http://legia.com/www/index.php 

 

PepsiCo oferuje największy na świecie asortyment wartych miliardy dolarów marek artykułów żywnościowych
i napojów, w tym 19 różnych linii produktów, z których każdy generuje w ciągu roku sprzedaż detaliczną na poziomie ponad miliarda dolarów. Główne przedsiębiorstwa – Quaker, Tropicana, Gatorade, Frito-Lay and Pepsi-Cola – wytwarzają również setki innych artykułów żywnościowych i napojów. Starając się oferować szeroki wybór zdrowych, łatwo dostępnych i przynoszących radość produktów, ograniczając swój wpływ na środowisko naturalne, redukując zużycie wody, energii oraz ilość opakowań oraz hołdując kulturze różnorodności
i współdziałania w miejscu pracy, PepsiCo zachowuje równowagę pomiędzy wysokimi zyskami a działalnością na rzecz społeczności lokalnych na całym świecie. Więcej informacji nt. PepsiCo jest dostępnych na globalnej stronie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com/

 

Patronat prasowy:

Głos Nauczycielskitygodnik wydawany od 1917 roku w Warszawie. Założony jako czasopismo Zrzeszenia Nauczycielskiego Polskiego Szkół Początkujących, a od roku 1980 jest organem Związku Nauczycielstwa Polskiego. Publikuje materiały z zakresu oświaty i wychowania, spraw środowiska nauczycielskiego, a także działalności ZNP. Więcej informacji: http://www.glos.pl/ 

 

 

 

Dodatkowych informacji udziela:

Krzysztof Kouyoumdjian

Corporate Communication Manager Philips Polska

Al. Jerozolimskie 195B, 02-222 Warszawa

tel:  +48 22 571 00 74

kom. +48 607 790 384

 

e-mail: krzysztof.kouyoumdjian@philips.com

 

.