90 lat Philips w Polsce. Innowacyjne rozwiązania – lepsza jakość życia

maj 8, 2013

Podczas obchodów 90-lecia Philips w Polsce zostały zaprezentowane kluczowe innowacyjne rozwiązania dotyczące istotnych przemian społecznych, takich jak reforma systemu opieki zdrowotnej, poprawa funkcjonowania miast, czy promocja zdrowego stylu życia.

Firma Philips obecna jest na polskim rynku od 90 lat. W 1923 roku w Warszawie została otwarta fabryka, w której produkowano żarówki próżniowe. Po kilku latach od uruchomienia, zatrudnionych w niej było ponad 1 000 pracowników. W 1930 roku rozpoczęliśmy produkcję aparatów rentgenowskich i radioodbiorników – urządzeń, które na początku lat 30-tych reprezentowały najnowocześniejszą technologię.

W 7 miastach w Polsce Philips zatrudnia aktualnie około 5000 osób i posiada jedną z największych fabryk w Europie, wciąż oferując najnowocześniejsze produkty i rozwiązania.W trakcie wydarzenia „90 lat Philips w Polsce. Innowacyjne rozwiązania – lepsza jakość życia” omówiono zagadnienia o charakterze globalnym i lokalnym, takie jak: starzenie się społeczeństw, urbanizacja, czy rosnące zapotrzebowanie na energię, żywność i wodę, a także jak tworzyć bardziej zrównoważone systemy opieki zdrowotnej.

„Celem wydarzenia była próba znalezienia możliwości jeszcze lepszego dopasowania strategii innowacji firmy Philips do oczekiwań odbiorców. Wprowadzanie nowatorskich rozwiązań inicjuje dialog z interesariuszami i ekspertami na temat lokalnych potrzeb i wyzwań oraz pokazuje jak nowoczesne technologie mogą pomóc w danym środowisku” – mówi Marek Huzarewicz, Prezes Zarządu Philips Poland.Na zlecenie Philips ośrodek badawczy Millward Brown przeprowadził badanie dotyczące stosunku Polaków do stanu zdrowia. Wyniki badania pokazują, że ogólne postrzeganie stanu zdrowia jest raczej pozytywne: 83% respondentów określiło go jako dobry lub znakomity. Jednocześnie ponad 22% ankietowanych zgłaszało, że cierpi na choroby przewlekłe. Obszarem zdrowotnym, który wzbudza najwięcej lęków wśród Polaków są choroby układu krążenia: aż 25% martwi się, że wystąpią u nich w ciągu nadchodzących pięciu lat, podczas gdy tylko 9% obawia się choroby nowotworowej. Statystyki dotyczące zdrowia pokazują, że oczekiwana długość życia mężczyzn jest o 3 lata krótsza w Polsce niż w innych krajach Unii Europejskiej i 8 lat krótsza niż w Szwecji, gdzie wskaźnik ten jest najwyższy*.

„Nowe technologie mogą znacząco wpływać na efektywność opieki zdrowotnej, co pozwoli łatwiej kontrolować koszty. Stwierdzenie, iż innowacyjne rozwiązania spowodują wzrost wydatków w opiece zdrowotnej jest niewłaściwe. W rzeczywistości koszt nabycia sprzętu medycznego wynosi mniej niż 2% ogólnego budżetu przeznaczanego na ochronę zdrowia. Innowacje w tym sektorze mogą zmniejszyć deficyt budżetowy; więcej innowacji oznacza lepszą jakość życia pacjentów i większą skuteczność leczenia, a przez to także lepsze zarządzanie wydatkami” – mówi Victor Groothengel, Dyrektor Generalny Philips Healthcare Poland.W trakcie pokazu przedstawiono nową technologię, tzw. skupioną wiązkę fal ultradźwiękowych o dużym natężeniu (HIFU). Technologia HIFU jest w stanie nieinwazyjnie niszczyć nowotwory poprzez podgrzewanie ich wewnątrz ciała człowieka. Technika ta umożliwia osiągnięcie temperatury tkanki powyżej 65˚C – wystarczająco wysokiej, by zabić komórki nowotworowe bez niszczenia sąsiednich tkanek. W leczeniu chorób nowotworowych technologia ta zwiększa efekt terapeutyczny leku. W celu zminimalizowania niepożądanych skutków ubocznych, ekspozycja reszty ciała na lek jest utrzymywana na niskim poziomie.

Silny przyrost populacji prowadzić będzie do rosnącego zapotrzebowania na energię, żywność i wodę. Jeśli sytuacja nie ulegnie zmianie, przewiduje się, że globalne zużycie energii wzrośnie w kolejnych dwudziestu latach o 50%. Sieć połączonych ze sobą inteligentnych instalacji oświetleniowych wysokiej jakości umożliwia niespotykaną dotąd kontrolę oraz radykalnie zmniejsza koszty utrzymania i zużycie energii. Miasta mają teraz możliwość zarządzania oświetleniem miejskim poprzez jego monitoring, planowanie i utrzymanie w sposób bezpieczny, łatwy, ekonomiczny i skuteczny. W najbliższej przyszłości rozwiązania te można będzie powiązać z wieloma innymi miejskimi sieciami operacyjnymi, w tym siecią energetyczną, ruchu drogowego, wodno-kanalizacyjną i teleinformatyczną w celu wielokierunkowej komunikacji i dalszej rozbudowy inteligentnych infrastruktur miasta.„Innowacyjna platforma City Touch firmy Philips to inteligentny system zarządzania, który pozwala na pełną kontrolę infrastruktury publicznego oświetlenia począwszy od zarządzania majątkiem trwałym do zarządzania procesami utrzymania i eksploatacji. Umożliwia on miastom korzystanie ze światła tylko w czasie i w miejscu, gdzie jest to niezbędne, maksymalizując efektywność i optymalizując koszty. Zastosowany w połączeniu z oświetleniem LED pozwala na uzyskanie oszczędności kosztów do 70%”– mówi Bogdan Rogala, Dyrektor Generalny Philips Lighting.

... a jak innowacje mogą przyczynić się do poprawy jakości zdrowszego stylu życia?

„Współczesne tempo życia utrudnia nam dokonywanie właściwych wyborów dotyczących zdrowia. Tymczasem ludzie na całym świecie chcą prowadzić zdrowy tryb życia i dbać o dobre samopoczucie, zarówno własne, jak i rodziny oraz bliskich. Również w Polsce obserwujemy tendencję do stopniowego poprawiania jakości naszego codziennego życia” - mówi Paweł Duszeńczuk, Dyrektor Generalny Philips Consumer Lifestyle.

Z czego wynika rozdźwięk pomiędzy aspiracjami, by żyć zdrowo, a coraz bardziej sprzeczną z nimi rzeczywistością oraz co możemy zrobić, by tę lukę zapełnić? Aby odpowiedzieć na to pytanie, musimy zrozumieć współczesne życie, jego coraz większą złożoność i niełatwe wybory dotyczące dysponowania czasem i dzielenia go pomiędzy rodzinę i przyjaciół, pracę, sport oraz odpoczynek. Wiemy, jak ważne jest zdrowe odżywianie, ale w natłoku codziennych obowiązków bardzo trudno przestrzegać zaleceń dietetyków. Często musimy szukać kompromisu pomiędzy szybkimi i łatwymi rozwiązaniami żywieniowymi, które są niezdrowe, a bardziej wartościowymi alternatywami, które jednak są czasochłonne i trudniej akceptowane przez dzieci. To wyzwanie od samego początku znajdowało się w centrum zainteresowania firmy Philips. Dlatego też stworzona została szeroka gama produktów Philips ułatwiająca przygotowanie szybkich, pożywnych i zdrowych posiłków – sokowirówki, blendery, parowary czy grille. Takie jest również nasze najnowsze rozwiązanie – Multicooker, który przygotuje zdrowy posiłek od zupy do deseru.

Jeśli mowa o zdrowiu, warto też zwrócić uwagę na odpowiednią higienę jamy ustnej. Innowacyjnym rozwiązaniem zapewniającym lepszą jakość życia są szczoteczki Philips Sonicare. To pierwsze na świecie szczoteczki z opatentowaną technologię soniczną wykorzystującą fale dźwiękowe. Technologia ta pozwala na dużą skuteczność w usuwaniu płytki nazębnej oraz skuteczną eliminację bakterii z trudno dostępnych miejsc.

Kolejnym przykładem innowacyjnych rozwiązań jest opracowana przez Philips rewolucja w metodach damskiej pielęgnacji ciała. Firma Philips przez niemal 7 lat wraz z wybitnymi dermatologami – dr. Paulem Berretym (z Catharina Hospital w Eindhoven w Holandii) i prof. Peterem Bjerringiem (dyrektorem prywatnego szpitala Mølholm w Danii) pracowała nad stosowaniem światła do usuwania włosów - stąd też powstał innowacyjny produkt Lumea. Jest to najnowsze rozwiązanie łączące prostotę i długotrwałość efektów z technologią IPL do użytku domowego.

„Innowacja rozpoczyna się od dobrego pomysłu, który pochodzi od prawdziwego, pełnego zrozumienia oczekiwań klientów i rynków. Oznacza to, że musimy oferować te produkty i technologie, które odpowiadają ich potrzebom. Jeśli cały ten proces przebiega prawidłowo, dobry pomysł staje się innowacją, która wpływa na rozwój całego społeczeństwa” – mówi Joost Leeflang, Dyrektor Generalny Philips na region Europy Środkowej i Wschodniej.

O Royal Philips Electronics:

Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHIA) jest firmą wszechstronnie zajmującą się zdrowiem i dobrym samopoczuciem ludzi, skupioną na ochronie zdrowia i poprawie jakości ludzkiego życia dzięki wprowadzanym we właściwym czasie innowacjom w dziedzinie zdrowia, stylu życia i oświetlenia. Z centralą w Holandii, firma Philips odnotowała w 2012 roku sprzedaż na poziomie 24,8 mld euro i zatrudnia około 118 000 pracowników w działach sprzedaży i usług w ponad 100 krajach na całym świecie. Firma jest liderem rozwiązań stosowanych w opiece kardiologicznej, intensywnej terapii i domowej opiece zdrowotnej, energooszczędnym oświetleniu i nowych rozwiązaniach oświetleniowych, jak również męskim goleniu i pielęgnacji, domowych i przenośnych systemach rozrywki oraz higienie jamy ustnej. Więcej informacji na temat firmy Philips dostępne jest na stronie www.philips.com/newscenter.*HEIDI href="http://ec.europa.eu/health/indicators/other_indicators/quality/index_en.htm.