Jasna szkoła? Prosta sprawa!

październik 19, 2011

Z okazji 90-lecia w Polsce, firma Philips organizuje dla uczniów szkół gimnazjalnych oraz ich nauczycieli ogólnopolski projekt edukacyjno-sportowy „Jasna szkoła - prosta sprawa!” Szkoły, które najlepiej wypadną w konkursie wiedzy na temat zrównoważonego rozwoju oraz turnieju piłkarskim zostaną nagrodzone nowoczesnym i energooszczędnym oświetleniem sal lekcyjnych ufundowanym przez Philips. Partronat merytoryczny nad projektem objęło Centrum UNEP/GRID-Warszawa.

   

 

Pierwszym etapem projektu „Jasna Szkoła - prosta sprawa!” jest konkurs wiedzy dla uczniów gimnazjów pod tytułem Jasna szkoła – prosta sprawa! Jego celem jest jest poprawa poziomu wiedzy młodzieży na temat zdrowego trybu życia, zgodnego z zasadami zrównoważonego rozwoju (ekologia, profilaktyka zdrowotna, sposoby oszczędzania energii, zasady higieny, właściwa dieta i nawyki żywieniowe). Drugim etapu projektu jest turniej piłki nożnej „Philips Cup 2012”, którego finały odbędą się wiosną 2012 roku w Warszawie.

 

Uczestnikami Konkursu mogą być szkoły gimnazjalne z terenu całej Polski, reprezentowane przez 12-osobowe zespoły uczniowskie pod opieką nauczyciela, które do końca października 2011  poprawnie wypełnią elektroniczny formularz zgłoszeniowy znajdujący się na portalu projektu www.jasnaszkola.pl. Do 15 marca 2012 roku zgłoszone szkoły będą wykonywały zadania w ramach konkursu wiedzy (zajęcia teoretyczne i praktyczne pod nadzorem nauczyciela) oraz wypełnią internetowy test wiedzy. Na tej podstawie zostanie wyłonionych 16 finalistów projektu (po jednym najlepszym gimnazjum z każdego wojewódzctwa), które wiosną 2012 roku rozegrają finałowy turniej piłakrski, który wyłoni zwycięzców całego projektu.

Nagrodą główną w projekcie jest możliwość skorzystania darowizny rzeczowej przeznaczonej na wymianę oświetlenia w szkołach, ufundowanej przez Philips z okazji 90-lecia działalności Firmy
w Polsce. Upominkami zostaną również nagrodzeni nauczyciele i uczniowie, zaangażowani w projekt.

Uczestnikami Konkursu mogą być szkoły gimnazjalne z terenu całej Polski, reprezentowane przez 12-osobowe zespoły uczniowskie pod opieką nauczyciela, które do końca października 2011  poprawnie wypełnią elektroniczny formularz zgłoszeniowy znajdujący się na portalu projektu www.jasnaszkola.pl. Do 15 marca 2012 roku zgłoszone szkoły będą wykonywały zadania w ramach konkursu wiedzy (zajęcia teoretyczne i praktyczne pod nadzorem nauczyciela) oraz wypełnią internetowy test wiedzy. Na tej podstawie zostanie wyłonionych 16 finalistów projektu (po jednym najlepszym gimnazjum z każdego wojewódzctwa), które wiosną 2012 roku rozegrają finałowy turniej piłakrski, który wyłoni zwycięzców całego projektu.

Nagrodą główną w projekcie jest możliwość skorzystania darowizny rzeczowej przeznaczonej na wymianę oświetlenia w szkołach, ufundowanej przez Philips z okazji 90-lecia działalności Firmy
w Polsce. Upominkami zostaną również nagrodzeni nauczyciele i uczniowie, zaangażowani w projekt.
Zawodnicy 16 drużyn rywalizujących w finale w turnieju piłkarskiego będą jednocześnie grali o zdobycie nagród, w postaci wymiany oświetlenia, dla swoich kolegów ze szkół, które w danym województwie zajęły kolejne miejsca w konkursie wiedzy. Przykładowo, dzięki wygranej w turnieju piłkarskim, 8 szkół z tego samego województwa, które zajęły kolejne miejsca w turnieju wiedzy również zyska możliwość wymiany oświetlenia ufundowanej przez Philips (patrz tabela obok).

Przygotowany przez nas projekt dotyczy kwestii zdrowia i poprawy jakości ludzkiego życia, a więc obszaru w którym marka Philips będzie się rozwijała – mówi Karol Kaliszewicz, Dyrektor Marketingu Philips w Polsce. Jednocześnie, chcąc uczcić 90-lecie obecności Philips w Polsce, zamierzamy wymienić oświetlenie w 90 szkołach z całego kraju, z czego znaczną część będą stanowili uczestnicy projektu „Jasna szkoła – prosta sprawa!”

Patronem merytorycznym projektu „Jasna szkoła - prosta sprawa” jest Centrum UNEP/GRID-Warszawa.

Więcej informacji oraz pełny regulami na stronie internetowej: www.jasnaszkola.pl/konkurs.
 

Jest o co grać!

Podział nagród w turnieju Philips Cup 2012:

-    I miejsce w Turnieju: nagrody dla 8 szkół z tego samego województwa

-    II miejsce w Turnieju: 7 szkół

-    III miejsce w Turnieju: 6 szkół

-    IV miejsce w Turnieju: 5 szkół

-    Czterech ćwierćfinalistów: po 3 szkoły każdy,

-    8 drużyn, które odpadły
w eliminacjach: po 2 szkoły każda.

 

Zawodnicy 16 drużyn rywalizujących w finale w turnieju piłkarskiego będą jednocześnie grali o zdobycie nagród, w postaci wymiany oświetlenia, dla swoich kolegów ze szkół, które w danym województwie zajęły kolejne miejsca w konkursie wiedzy. Przykładowo, dzięki wygranej w turnieju piłkarskim, 8 szkół z tego samego województwa, które zajęły kolejne miejsca w turnieju wiedzy również zyska możliwość wymiany oświetlenia ufundowanej przez Philips (patrz tabela obok).

Przygotowany przez nas projekt dotyczy kwestii zdrowia i poprawy jakości ludzkiego życia, a więc obszaru w którym marka Philips będzie się rozwijała – mówi Karol Kaliszewicz, Dyrektor Marketingu Philips w Polsce. Jednocześnie, chcąc uczcić 90-lecie obecności Philips w Polsce, zamierzamy wymienić oświetlenie w 90 szkołach z całego kraju, z czego znaczną część będą stanowili uczestnicy projektu „Jasna szkoła – prosta sprawa!”

Patronem merytorycznym projektu „Jasna szkoła - prosta sprawa” jest Centrum UNEP/GRID-Warszawa.

Więcej informacji oraz pełny regulami na stronie internetowej: www.jasnaszkola.pl/konkurs.

 

Dodatkowych informacji udziela:

 

Krzysztof Kouyoumdjian

Corporate Communication Manager Philips Polska

Al. Jerozolimskie 195B, 02-222 Warszawa

tel:  +48 22 571 00 74

kom. +48 607 790 384

e-mail: krzysztof.kouyoumdjian@philips.com


Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) jest zdywersyfikowaną firmą, skupioną na ochronie zdrowia
i poprawie jakości ludzkiego życia dzięki wprowadzanym we właściwym czasie innowacjom. Philips jest światowym liderem w ochronie zdrowia, kształtowaniu stylu życia oraz oświetleniu, wykorzystującym technologie
i wzornictwo do opracowywania rozwiązań odpowiadających ludzkim potrzebom – zgodne z przyrzeczeniem marki „sense and simplicity”. Philips, z centralą w Holandii, zatrudnia 119 tysięcy pracowników w ponad 60 krajach na całym świecie. W 2010 roku sprzedaż Philips na świecie osiągnęła 25,4 mld euro. Philips jest światowym liderem na rynku diagnostycznego sprzętu medycznego i systemów monitorowania zdrowia pacjenta, energooszczędnych rozwiązań oświetleniowych oraz produktów konsumenckich: sprzętu TV i AGD, golarek, elektroniki użytkowej oraz produktów do pielęgnacji jamy ustnej. Dodatkowe informacje na stronach www.philips.com/newscenter lub www.pr.philips.pl.