Philips udostępni swój najnowszy aparat USG EPIQ podczas badań piersi towarzyszących Marszowi Różowej Wstążki Avon kontra Rak Piersi

październik 5, 2013

Po zakończeniu Marszu Różowej Wstążki, w Parku Fontann w Warszawie uczestniczki Marszu będą miały możliwość wykonania USG piersi. Strefa badań USG będzie wyposażona w nowoczesny sprzęt diagnostyczny firmy Philips. Tego dnia po raz pierwszy Polki będą mogły poddać się badaniom z wykorzystaniem najnowszego aparatu USG EPIQ, który firma Philips wprowadziła na rynek we wrześniu 2013 r.

 

EPIQ daje nowe możliwości i jakość obrazowania, tak by diagnostyka
z wykorzystaniem ultradźwięków była szybsza, bardziej obiektywna, i prostsza. System EPIQ został oparty na technologii Inteligencji Anatomicznej i nSIGHT. Inteligencja Anatomiczna jest bazą danych zawierającą strukturalne modele anatomiczne i system technologii adaptacyjnej. Funkcja ta daje swoisty punkt odniesienia dla badanego organu, dzięki czemu można uzyskać bardziej jednoznaczne wyniki badań diagnostycznych. Funkcja Inteligencji Anatomicznej została połączona z technologią wizualizacji nSIGHT, która generuje szczegółowe obrazy ultradźwiękowe i wysoki poziom rozdzielczości czasowej.

 
 

System EPIQ znajduje szerokie zastosowanie w badaniach diagnostycznych piersi. Oprócz tradycyjnego badania USG piersi, EPIQ jest również stosowany do bardziej zaawansowanego badania – elastografii, którą stosuje się do dalszej diagnostyki wykrytych zmian. Jest to nowoczesna metoda obrazowania za pomocą fal ultradźwiękowych, która umożliwia ocenę odkształcalności badanej tkanki. Na monitorze, lekarz uzyskuje kolorowe mapy odkształcalności tkanek, tzn. elastogramy (w przeciwieństwie do biało-czarnego obrazu uzyskiwanego przy klasycznym badaniu USG). Kolory odzwierciedlają wielkość odkształcalności poszczególnych tkanek. Większość zmian nowotworowych ulega mniejszemu odkształceniu
w porównaniu ze zmianami o łagodnym charakterze. Aparat EPIQ dysponuje najczulszą technologią elastografii piersi. W odróżnieniu od technologii dostępnej na rynku wykorzystującej uciśnięcia głowicy na piersi, EPIQ wykorzystuje naturalny ruch klatki piersiowej podczas oddychania, bez konieczności manualnego, zależnego od lekarza, ucisku głowicy na pierś. Badania wykazały, że połączenie elastografii ultradźwiękowej i sonografii daje dobre wyniki w wykluczaniu raka i może prowadzić do ograniczenia wykonywania niepotrzebnych biopsji w zmianach łagodnych, które mają względne wskazania do biopsji.

 

Działania na rzecz profilaktyki raka piersi w Polsce, podjęte w partnerstwie z firmą Avon, wpisują się w wieloletnią, globalną strategię walki z tym nowotworem, którą Philips realizuje na całym świecie. W jej ramach każdego dnia października, w innym miejscu na świecie, wybrane obiekty rozświetlane są różową iluminacją. W sumie
w tym roku oświetlonych zostanie 100 miejsc, dzięki czemu miliony osób będzie miało kontakt z przesłaniem walki z rakiem piersi.  W Polsce, w geście podziękowania uczestniczkom Marszu Różowej Wstążki Avon kontra Rak Piersi, na różowo oświetlony zostanie budynek Philips w Alejach Jerozolimskich w Warszawie. Ponadto, Philips umożliwia dostęp do bezpłatnej diagnostyki w kierunku raka piersi. Tylko w 2012 r. przebadano 6 tysięcy kobiet, a w tym roku firma zamierza udostępnić możliwość badania 10 tys. osób.  Ponad 115 tys. pracowników Philips na świecie prowadzi zbiórkę pieniędzy na finansowe wsparcie obszaru badań naukowych nad rakiem piersi prowadzonych przez ośrodki naukowe w Europie, Azji i Stanach Zjednoczonych. 

Dodatkowych informacji udziela:

Urszula Karniewicz
Menedżer komunikacji korporacyjnej
Philips Polska Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195B, 02-222 Warszawa
Tel: +48 663 033 982
E-mail: urszula.karniewicz@philips.com

.

O Royal Philips

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) to zdywersyfikowana firma działająca na rynku ochrony zdrowia i produktów konsumenckich, dążąca do poprawy jakości ludzkiego życia dzięki innowacjom technologicznym z dziedziny ochrony zdrowia, produktów konsumenckich i oświetlenia. Firma Philips z główną siedzibą w Holandii w 2012 roku odnotowała sprzedaż w wysokości 24,8 miliardów euro, zatrudnia około 116 000 pracowników i oferuje swoje produkty oraz usługi w ponad 100 krajach świata, co daje jej czołową pozycję na rynku sprzętu medycznego stosowanego
w kardiologii i intensywnej opiece medycznej oraz systemów monitorowania zdrowia pacjenta, a także energooszczędnych rozwiązań oświetleniowych i nowych technologii oświetleniowych oraz golarek i produktów do pielęgnacji jamy ustnej. Aktualne informacje o spółce Philips publikowane są na stronie www.philips.com/newscenter.

.