Oświetlenie Philips na brazylijskich stadionach w przeddzień Mundialu

maj 21, 2014

  • Ponad 3 miliardy widzów zgromadzonych przed telewizorami doceni walory oświetlenia boiskowego marki Philips.
  • Oświetlenie Philips zainstalowano na 9 z 12 stadionów Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej.
  • Oświetlenie boiskowe zoptymalizowano pod kątem transmisji w trybie HD, 3D i powtórek z wykorzystaniem bardzo zwolnionego tempa.
  • Oświetlenie boiskowe doskonale imituje właściwości światła słonecznego zapewniając optymalne warunki gry zawodników i pracy personelu.
  • Za sprawą kolorowego, dynamicznego oświetlenia LED stadiony zyskują rangę niepowtarzalnych wizytówek miast organizatorów.

 

São Paulo, Brazylia – Firma Royal Philips (NYSE: PHG AEX: PHIA), globalny lider w dziedzinie technik oświetleniowych, poinformowała, że jej zaawansowane systemy oświetleniowe zainstalowane zostaną na 9 z 12 stadionów, na których tego lata odbędą się mecze Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Brazylii. Nowe oświetlenie podniesie widowiskowość rozgrywek i zapewni widzom niezapomniane doznania. Oświetlenie fasadowe podkreślać będzie niezrównaną architekturę 5 stadionów, podczas gdy na 5 z 12 obiektów murawę rozświetli system oświetlenia boiskowego Philips, pozwalając zgromadzonym przed telewizorami kibicom odczuć pełne spektrum emocji związanych z tym niepowtarzalnym widowiskiem. Systemy oświetlenia boiskowego Philips zainstalowane zostaną na stadionach Fonte Nova (Salvador), Castelão (Fortaleza), Arena Pantanal (Cuiaba), Arena da Baixada (Curitiba) i Arena das Dunas (Natal), zaś na stadionach Arena Pantanal (Cuiaba), Beira Rio (Porto-Alegre), Fonte Nova (Salvador), Arena da Baixada (Curitiba) oraz na największym w całej Ameryce Południowej obiekcie piłkarskim Maracanã (Rio de Janeiro) wykorzystane zostaną systemy oświetlenia fasadowego Philips.

 

Firma Philips, lider segmentu zaawansowanych rozwiązań oświetleniowych dla obiektów sportowych opracowała system oświetlenia boiskowego ArenaVision, który umożliwia prowadzenie transmisji telewizyjnych w formatach HD i 3D oraz pozwala na odtwarzanie powtórek w bardzo zwolnionym tempie, gwarantując widzom możliwość prześledzenia nawet najdrobniejszych szczegółów sportowego widowiska. Technologie oświetleniowe Philips zostaną również wykorzystane do oświetlenia wielu elementów infrastruktury, takich jak fasady, pomieszczenia konferencyjne, sklepy, kompleksy wypoczynkowe, szatnie i tunel dla zawodników.

 

„Jako globalny lider sektora oświetleniowego, Philips zdaje sobie sprawę z kluczowej roli oświetlenia dla wysokiej jakości transmisji telewizyjnej z rozgrywek piłkarskich oraz innych dużych imprez sportowych,” powiedział Flávio Guimarães, dyrektor handlowy oddziału Philips Lighting Brazil. „Firma Philips już od ponad 60 lat dostarcza systemy oświetleniowe na potrzeby największych imprez sportowych, co sprawia, że mamy w tej dziedzinie opinię eksperta. W Brazylii zastosujemy najnowsze innowacje w technice oświetleniowej, by zagwarantować niezapomniane przeżycia zarówno kibicom, którzy zasiądą na trybunach, jak i miliardom widzów zgromadzonych przed telewizorami.”

 

Oświetlenie LED dla brazylijskiego stadionu Maracanã
Stadiony piłkarskie są czymś więcej niż tylko obiektami sportowymi - często stają się wręcz architektonicznymi symbolami miast i krajów organizujących ważne imprezy sportowe. Imponujący stadion aktywizuje lokalną społeczność, stanowi popularną atrakcję turystyczną i odzwierciedla pozycję miasta na globalnej scenie. Firma Philips wykonała oświetlenie fasady mieszczącego 78 000 widzów stadionu Maracanã w Rio de Janeiro - najsławniejszej areny piłkarskiej w całej Brazylii. Projekt techniczny oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego wykonała firma Mingrone Iluminação posiadająca duże doświadczenie w realizacji tego rodzaju inwestycji. Kolorowe, dynamiczne oświetlenie LED pozwala nadać stadionowi niepowtarzalny charakter. Oświetlenie stadionu może kolorystycznie nawiązywać do barw zmagających się na murawie drużyn, informować dynamicznymi rozbłyskami o każdym strzelonym golu, a także oddawać nastroje panujące na trybunach za pomocą zmiany koloru – możliwości kształtowania atmosfery sportowego widowiska i potęgowania wrażeń widzów są wprost nieograniczone. Zaprezentowane technologie oświetleniowe mogą również zostać z powodzeniem wykorzystane w trakcie imprez pozasportowych, takich jak np. koncerty. Wykorzystanie technologii Philips LED umożliwi podświetlanie dachu stadionu Maracanã w barwach narodowych rywalizujących drużyn.

 

Coraz większą popularnością cieszą się dziś transmisje meczów piłkarskich w formacie HDTV. W dobie telewizji HD i 3D oraz powtórek w bardzo zwolnionym tempie zasadniczego znaczenia nabierają stawiane przez nadawców surowe wymagania dotyczące parametrów oświetlenia obiektu. W 2010 r. mundialowe rozgrywki w RPA oglądało przed telewizorami 3,2 miliarda kibiców. Oczekuje się, że największe sportowe wydarzenie 2014 roku wzbudzi jeszcze większe zainteresowanie telewidzów.

 

Arena Castelão Fortaleza

Arena Castelão Fortaleza

Arena Castelão Fortaleza 2

Arena Castelão Fortaleza 2

Arena Castelão Fortaleza 3

Arena Castelão Fortaleza 3

Arena Fonte Nova Salvador

Arena Fonte Nova Salvador

Maracanã Rio de Janeiro

Maracanã Rio de Janeiro

Szczegółowych informacji udzielają:

Urszula Karniewicz
Menedżer komunikacji korporacyjnej
Philips Polska Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195B, 02-222 Warszawa
Tel: +48 663 033 982
E-mail: urszula.karniewicz@philips.com

 

Jeannet Harpe
Philips Lighting Corporate Communications
Tel.: +31 6 5372 2221
E-mail: jeannet.harpe@philips.com
 
Santa van der Laarse
Philips Corporate Communications
Tel.: + 31 6 5340 0056
E-mail: santa.van.der.laarse@philips.com

 

Alline Botrel
Philips Latam Communications
Tel.: +55 1192333493
alline.botrel@philips.com 

.

O spółce Royal Philips:

Spółka Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) to zdywersyfikowana firma działająca na rynku ochrony zdrowia i produktów konsumenckich, dążąca do poprawy jakości ludzkiego życia dzięki innowacjom technologicznym z dziedziny ochrony zdrowia, produktów konsumenckich i oświetlenia. Philips posiada siedzibę w Holandii i zatrudnia około 112 000 pracowników oraz oferuje swoje produkty i usługi w ponad 100 krajach na całym świecie. Sprzedaż produktów firmy osiągnęła w 2013 r. wartość 23,3 mld EUR, co daje jej czołową pozycję na rynku sprzętu medycznego stosowanego w kardiologii i intensywnej opiece medycznej oraz systemów monitorowania zdrowia pacjenta, a także energooszczędnych rozwiązań oświetleniowych i nowych technologii oświetleniowych oraz golarek i produktów do pielęgnacji jamy ustnej. Aktualne informacje o spółce Philips publikowane są na stronie www.philips.com/newscenter..