Philips został oficjalnym partnerem klubu FC Bayern Monachium i jego macierzystego stadionu – Allianz

maj 28, 2014

Na charakterystycznej fasadzie stadionu będzie można oglądać największy w Europie animowany spektakl świetlny w technologii LED

 

Monachium, Niemcy – Firma Royal Philips (NYSE: PHG; AEX: PHIA), światowy lider
w dziedzinie oświetlenia, FC Bayern Monachium, mistrz Niemiec w piłce nożnej, i jego macierzysty stadion – Allianz Arena – ogłosili dziś zawarcie partnerstwa, dzięki któremu Allianz Arena stanie się pierwszym stadionem w Niemczech i największym w Europie, na którym będzie można podziwiać dynamiczne, animowane spektakle świetlne stworzone za pomocą oszczędnego oświetlenia zewnętrznego w technologii LED. Na mocy tej trzyletniej umowy Philips zostanie również sponsorem Allianz Arena i oficjalnym partnerem FC Bayern Monachium w dziedzinie oświetlenia.

 

Stadion, mogący pomieścić 71 137 osób, posiada największą na świecie foliową fasadę, która mierzy 35 metrów wysokości i obejmuje około 29,000 m2 powierzchni. Będzie ona stanowić ogromne tło dla kolorowych wzorów świetlnych, a nawet animacji, dzięki czemu kibice i goście będą mieli niepowtarzalną okazję uczestniczyć w niezapomnianym wydarzeniu. W przyszłości ta składająca się z 380 000 źródeł światła LED i 8 000 opraw Philips ColorGraze fasada umożliwi wyświetlanie na arenie nie tylko statycznych obrazów. Nowy system LED pozwoli oszczędzić 60% energii w porównaniu z tradycyjnym oświetleniem.

 

„Poszerzymy paletę z 3 do 16 milionów kolorów. Dzięki różnorodności możliwych kombinacji świetlnych Allianz Arena będzie mogła tworzyć wyjątkowy nastrój” – powiedział Roger Karner, dyrektor zarządzający Philips Lighting na Niemcy, Austrię i Szwajcarię. Partnerzy przygotowali już pierwsze koncepcje projektowe, które będą dalej rozwijać przy udziale odpowiednich jednostek rządowych. Najnowsza innowacja firmy Philips stanowi część w pełni zintegrowanego, inteligentnego systemu oświetlenia. Każdy pojedynczy punkt świetlny może być w precyzyjny sposób na bieżąco kontrolowany. Natężenie koloru i animowane interakcje kolorów można osiągnąć nawet za pomocą 1 056 świetlnych poduszek, składających się na fasadę.

 

„Nowe oświetlenie firmy Philips pozwoli odwiedzającym i telewidzom w pełni odczuć emocje i dynamikę meczu od pierwszej chwili” – powiedział Karl-Heinz Rummenigge, dyrektor generalny FC Bayern München AG.

 

„FC Bayern wita w swojej drużynie firmę Philips, światowego gracza w dziedzinie oświetlenia stadionowego" – dodał członek rady wykonawczej Andreas Jung. „Wspólnie będziemy walczyć o zwycięstwo na jednym z najatrakcyjniejszych stadionów na świecie".

 

Dwie wiodące światowe marki – Philips i FC Bayern Monachium – będą również ściśle współpracować w zakresie komunikacji marki. „Philips i FC Bayern wzbudzą fascynację nie tylko wydarzeniami na żywo, lecz także światłem wśród kibiców zasiadających na stadionie. Wspólnie z FC Bayern Monachium przygotujemy kreatywne koncepcje komunikacyjne dla wszystkich kanałów" – dodał Thomas Schönen, dyrektor ds. marki i komunikacji z ramienia Philips w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.

 

Wyraźny krok w stronę zrównoważonego rozwoju w sporcie

Dzięki wykorzystaniu kontrolowanego oświetlenia LED firmy Philips zużycie energii spadnie o około 60%. Pozwoli to zaoszczędzić około 362 ton CO2 rocznie, a długi cykl życia diod LED ograniczy częstotliwość prac konserwacyjnych. Rozwiązanie LED podkreśla zaangażowanie partnera w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju w sporcie i w całym regionie.

 

Philips będzie odpowiedzialny za kompleksowy serwis instalacji, od profesjonalnego planowania designu i projektów oświetlenia, przez programowanie i uruchomienie, aż po prace konserwacyjne.

 

Philips jest światowym liderem w dziedzinie oświetlenia LED i sportowego. W zeszłym miesiącu firma wprowadziła Philips ArenaVison LED – pierwszy system oświetlenia LED boiska do piłki nożnej umożliwiający zapewnienie obrazu w technologii flicker-free super-slow motion w telewizji w jakości HD– który spełnia rygorystyczne wymogi UEFA i FIFA w zakresie emisji. W Brazylii dziewięć z dwunastu stadionów, które wezmą udział w tegorocznych Mistrzostwach Świata w Piłce Nożnej, będzie wyposażonych
w oświetlenie marki Philips.


Wizualizacja projektu iluminacji Allianz Arena z rozwiązaniami Philips LED

Wizualizacja projektu iluminacji Allianz Arena z rozwiązaniami Philips LED

Wizualizacja projektu iluminacji Allianz Arena z rozwiązaniami Philips LED

Podpisanie umowy

Podpisanie umowy

Podpisanie umowy

Więcej informacji udzielą:

Urszula Karniewicz
Menedżer komunikacji korporacyjnej
Philips Polska Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195B, 02-222 Warszawa
Tel: +48 663 033 982
E-mail: urszula.karniewicz@philips.com

.

O spółce Royal Philips:

Spółka Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) to zdywersyfikowana firma działająca na rynku ochrony zdrowia i produktów konsumenckich, dążąca do poprawy jakości ludzkiego życia dzięki innowacjom technologicznym z dziedziny ochrony zdrowia, produktów konsumenckich i oświetlenia. Philips posiada siedzibę w Holandii i zatrudnia około 112 000 pracowników oraz oferuje swoje produkty i usługi w ponad 100 krajach na całym świecie. Sprzedaż produktów firmy osiągnęła w 2013 r. wartość 23,3 mld EUR, co daje jej czołową pozycję na rynku sprzętu medycznego stosowanego w kardiologii i intensywnej opiece medycznej oraz systemów monitorowania zdrowia pacjenta, a także energooszczędnych rozwiązań oświetleniowych i nowych technologii oświetleniowych oraz męskich golarek i produktów do pielęgnacji jamy ustnej. Aktualne informacje o spółce Philips publikowane są na stronie www.philips.com/newscenter.

.