Gdzie znajdę sos guacamole? Bez obaw! Z nowym oświetleniem Philips dla supermarketów znajdziesz go bez trudu!


• Inteligentne sklepowe systemy oświetleniowe LED komunikują się ze smartfonami, przesyłając kupującym informacje i oferty specjalne dobrane na podstawie ich aktualnej lokalizacji.

czerwiec 18, 2014

Firma Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA), globalny lider w dziedzinie technik oświetleniowych, przedstawia pilotażowy system inteligentnego oświetlenia, który na nowo definiuje pojęcie personalizacji zakupów. System wykorzystuje zainstalowane w sklepie inteligentne oświetlenie LED, by za pośrednictwem specjalnej, udostępnionej do pobrania aplikacji przekazywać na smartfon klienta informacje dobierane na podstawie jego lokalizacji. Za sprawą komunikacji między aplikacją a oświetleniem kupujący zyskuje dostęp do informacji i ofert specjalnych właściwych dla miejsca, w którym się aktualnie znajduje.

 

Opracowany przez firmę Philips system oświetlenia powierzchni handlowych oferuje kupującym większą kontrolę nad przebiegiem zakupów. Natomiast właściciele sklepów zyskują możliwość zwiększenia lojalności klientów i poziomu sprzedaży poprzez profilowanie dostarczanych informacji i oferowanie konsumentom kuponów rabatowych optymalnie dostosowanych do ich potrzeb w momencie, gdy są najbardziej otwarci na sugestie 1. Dodatkowym atutem jest energooszczędne oświetlenie LED zapewniające większe natężenie światła przy mniejszym zużyciu energii.

 

„Zaletą systemu jest bez wątpienia brak konieczności zakupu, instalacji i obsługi dodatkowych nadajników lokalizacyjnych,” wyjaśnia Gerben van der Lugt z Philips Lighting. „Rolę takich nadajników pełnią licznie rozlokowane w całym sklepie oprawy oświetleniowe.”


Mechanizm działania systemu wykorzystuje gęsto rozmieszczone oprawy oświetleniowe, które nie tylko emitują wysokiej jakości światło, ale również pełnią funkcję siatki pozycjonującej. Każda z opraw jest identyfikowalna i może zakomunikować swoją pozycję aplikacji zainstalowanej na urządzeniu mobilnym kupującego, który przemieszczając się wzdłuż półek, aktywuje usługi bazujące na lokalizacji, otrzymując informacje precyzyjnie dobrane do miejsca, w którym się aktualnie znajduje. Komunikacja ze smartfonem odbywa się w oparciu o technologię Visual Light Communications.

 

Gdzie znajdę guacamole?

Klient poszukujący w sklepie produktów typowych dla kuchni meksykańskiej może wykorzystać zainstalowaną na swoim smartfonie aplikację w charakterze osobistego doradcy zakupowego. Urządzenie zaprowadzi go wprost do półki, na której znajdzie gotowy sos guacamole. Osoby, które chcą przygotować sos samodzielnie, zostaną pokierowane do stoisk i koszy z awokado, pomidorami, cebulą, chili i limonkami. W miarę zbliżania się do konkretnych produktów aplikacja może informować kupującego o dostępnych w sprzedaży nowych markach lub sugerować alternatywne przepisy.

 

Ta najnowsza innowacja w dziedzinie zintegrowanych systemów oświetleniowych doskonale ilustruje nowatorskie podejście firmy Philips do wykorzystania światła w imię innowacji podnoszących wartość przedsiębiorstw i komfort ludzkiego życia.


1The Logic Group i IPSOS Mori ‘The Changing Face of Customer Loyalty Will Be The Tipping Point for UK Inc.’ (Zmiana strategii lojalności klienta punktem zwrotnym na brytyjskim rynku.) (http://www.the-logic-group.com/PressRelease/Changing_Face_of_Customer_Loyalty2012/)

Szczegółowych informacji udzielają:

Urszula Karniewicz
Menedżer komunikacji korporacyjnej
Philips Polska Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195B, 02-222 Warszawa
Tel: +48 663 033 982
E-mail: urszula.karniewicz@philips.com

.

O spółce Royal Philips:

Spółka Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) to zdywersyfikowana firma działająca na rynku ochrony zdrowia i produktów konsumenckich, dążąca do poprawy jakości ludzkiego życia dzięki innowacjom technologicznym z dziedziny ochrony zdrowia, produktów konsumenckich i oświetlenia. Philips posiada siedzibę w Holandii i zatrudnia około 112 000 pracowników oraz oferuje swoje produkty i usługi w ponad 100 krajach na całym świecie. Sprzedaż produktów firmy osiągnęła w 2013 r. wartość 23,3 mld EUR, co daje jej czołową pozycję na rynku sprzętu medycznego stosowanego w kardiologii i intensywnej opiece medycznej oraz systemów monitorowania zdrowia pacjenta, a także energooszczędnych rozwiązań oświetleniowych i nowych technologii oświetleniowych oraz golarek i produktów do pielęgnacji jamy ustnej. Aktualne informacje o spółce Philips publikowane są na stronie www.philips.com/newscenter.

.