Technologia CrispWhite LED marki Philips

lipiec 25, 2014

Zauroczenie od pierwszego wejrzenia

Oświetlenie powierzchni handlowych odgrywa dziś znacznie większą rolę niż kiedyś, aktywnie kształtując doznania kupujących. Podczas gdy w przeszłości w centrum zainteresowania znajdował się zwykle produkt wyeksponowany za pomocą możliwie najsilniejszego źródła światła, obecnie oprócz oświetlenia statycznego coraz powszechniej stosuje się również oświetlenie dynamiczne z funkcją płynnej zmiany barwy światła, które pozwala na efektowną iluminację wnętrza sklepu. Nie oznacza to jednak, że czyste białe światło ma teraz tylko drugorzędne znaczenie. Nic bardziej mylnego: jest ono nadal nie do zastąpienia pod względem wierności oddawania i postrzegania barw zarówno eksponowanych towarów, jak i otoczenia. Mając to na uwadze, firma Philips opracowała technologię CrispWhite dla oświetlenia diodowego (LED), pozwalającą na perfekcyjne kreowanie atmosfery wnętrza sklepu za pomocą białego światła LED.

 

Ceramiczne lampy MASTERColour firmy Philips – światowego lidera branży oświetleniowej – przed blisko 20 laty zrewolucjonizowały podejście do oświetlenia punktów sprzedaży detalicznej. Również dziś lampy halogenkowe Elite i Evolution to jedne z najlepszych źródeł światła przeznaczonych do oświetlenia sklepów. Jednak w związku z nasilającą się cyfryzacją technologii oświetleniowych rynek przechodzi obecnie prawdziwą rewolucję, w centrum której znajdują się systemy LED. Standard LED wnosi do technik oświetleniowych zupełnie nową jakość nie tylko pod względem barw światła i energooszczędności, ale także dowolności projektowania, zwłaszcza w kontekście cyfrowego sterowania i budowy sieci oświetleniowych. Wprowadzając do sprzedaży nowe źródła światła CrispWhite, Philips łączy to, co najlepsze z obydwu światów: lampy MASTERColour oraz innowacyjną technologię Fortimo LED, ponownie obejmując rolę pioniera w dziedzinie oświetlenia obiektów handlowych.

 

Technologia CrispWhite
Oprócz sposobu postrzegania obiektów i otoczenia, na który w dużym stopniu wpływa wskaźnik oddawania barw zastosowanego źródła światła, niezwykle istotne znaczenie ma także podświadoma emocjonalna reakcja na kolor będąca efektem oddziaływania konkretnego spektrum światła. Wiedza o mechanizmach związanych z ekspozycją na światło stanowi fundament, na którym opiera się nowa technologia Philips CrispWhite LED. Dzięki precyzyjnemu odwzorowaniu barw jej zastosowanie pozwala zapewnić klientom wyjątkowe doznania estetyczne podobne jak w przypadku lamp CDM Elite i Evolution.

 

Moduły CrispWhite LED emitują światło o temperaturze 3 000 K i wskaźniku oddawania barw równym Ra 90. Parametry światła doskonale podkreślają niczym niezmąconą biel obiektów, jednocześnie perfekcyjnie wydobywając głębię pozostałych kolorów. Czysta biel powierzchni pozbawiona jest kremowego odcienia pojawiającego się we wnętrzach oświetlonych ciepłym światłem, a pozostałe kolory są intensywne i nasycone. Można wręcz odnieść mylne wrażenie, że w pomieszczeniu zastosowano dwa różne źródła światła: jedno o temperaturze światła 4000 K podkreślające śnieżną biel i jedno o temperaturze 3000 K akcentujące głębię pozostałych kolorów. W rzeczywistości wyraźny kontrast poprawiający postrzeganie barw zimnych i ciepłych to zasługa wyjątkowego spektrum światła wykorzystanego w modułach oświetleniowych CrispWhite.

 

„Niezależnie od rodzaju ekspozycji, technologia CrispWhite zapewnia optymalne parametry światła, które docenią nie tylko projektanci oświetlenia sklepowego, ale przede wszystkim klienci. Dzięki bogatemu doświadczeniu w zakresie zastosowania technologii LED oraz znajomości wymogów i oczekiwań sektora detalicznego, firma Philips może oferować źródła światła, które w unikalny sposób podkreślają czystość bieli i głębię intensywnych kolorów. Wizualnego i emocjonalnego efektu technologii CrispWhite niemal nie sposób opisać słowami – trzeba go doświadczyć samemu,” uważa Franz Jansen, Dyrektor Philips OEM.

 

Moduły CrispWhite Fortimo LED typu spotlight przeznaczone są głównie do zastosowań w ramach oświetlenia ogólnego i akcentowego punktów sprzedaży detalicznej.

Więcej informacji udziela:

Urszula Karniewicz
Menedżer komunikacji korporacyjnej
Philips Polska Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195B, 02-222 Warszawa
Tel: +48 663 033 982
E-mail: urszula.karniewicz@philips.com

.

O spółce Royal Philips:

Spółka Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) to zdywersyfikowana firma działająca na rynku ochrony zdrowia i produktów konsumenckich, dążąca do poprawy jakości ludzkiego życia dzięki innowacjom technologicznym z dziedziny ochrony zdrowia, produktów konsumenckich i oświetlenia. Philips posiada siedzibę w Holandii i zatrudnia około 112 000 pracowników oraz oferuje swoje produkty i usługi w ponad 100 krajach na całym świecie. Sprzedaż produktów firmy osiągnęła w 2013 r. wartość 23,3 mld EUR, co daje jej czołową pozycję na rynku sprzętu medycznego stosowanego w kardiologii i intensywnej opiece medycznej oraz systemów monitorowania zdrowia pacjenta, a także energooszczędnych rozwiązań oświetleniowych i nowych technologii oświetleniowych oraz męskich golarek i produktów do pielęgnacji jamy ustnej. Aktualne informacje o spółce Philips publikowane są na stronie www.philips.com/newscenter.

.