Eko regulacja w odkurzaczach

sierpień 29, 2014

 

Gdy myślisz o zakupie odkurzacza, zapewne najbardziej zależy Tobie na tym, by po prostu dobrze sprzątał. Dotychczas o wyborze danego modelu odkurzacza decydowała przede wszystkim moc ssania lub moc silnika, ale już niedługo to wcale nie te parametry będą najważniejsze.


Unijne rozporządzenia nr 665/2013  666/2013 wprowadzają zmiany zarówno w zakresie samego produktu, którego moc silnika nie będzie mogła przekroczyć 1600 W, jak i nakładają obowiązek jego etykietowania.  Eko regulacja wprowadzi też nowy miernik określający efektywność działania odkurzacza wskaźnik zbierania kurzu (z ang. DPU, czyli dust pick-up). 

 

Podstawową funkcją odkurzacza jest przecież zbieranie kurzu, więc DPU wydaje się miernikiem najlepiej obrazującym efektywność urządzenia. Na przykład, jeśli po rozprowadzeniu 100g kurzu na podłodze 75g zostało sprzątniętych przez odkurzacz w czasie pracy nasadką (5 podwójnych posunięć - w przód i w tył), wskaźnik zbierania kurzu wynosi 75%. Zgodnie nowym z rozporządzeniem UE wskaźnik zbierania kurzu w odkurzaczach będzie wynosił min. 70% na dywanach i 95% na twardych podłogach.


Wprowadzenie etykiet w odkurzaczach ułatwi porównanie produktów różnych marek i pozwoli na łatwiejsze podjęcie decyzji, który odkurzacz najlepiej wybrać. Na etykietach znajdą się wybrane parametry odkurzacza (na każdej etykiecie ten sam zestaw parametrów), które będziesz mógł porównać na wszystkich produktach. Każdy odkurzacz będzie miał przypisaną klasę efektywności energetycznej w skali od A do G. Mówi ona o efektywności energetycznej odkurzacza - czyli nie tylko o tym, ile odkurzacz zużywa energii, ale także jak skutecznie sprząta.

 

Nie musisz martwić się, że nowe modele odkurzaczy będą mniej skuteczne od tradycyjnych z dużą mocą silnika. O wysokiej skuteczności decyduje bowiem nie tylko moc silnika, ale także innowacyjne technologie zastosowane w odkurzaczu. Philips, który od lat specjalizuje się w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań, stworzył nową linię odkurzaczy ECO z silnikami o innowacyjnej konstrukcji, które są bardziej wydajne i potrzebują mniejszej mocy, by zapewnić efektywną siłę ssania. Dodatkowo specjalne technologie zastosowane wewnątrz odkurzacza AirflowMax w odkurzaczach workowych i PowerCyclone w bezworkowych zapewniają lepszy przepływ powietrza, dzięki czemu moc ssania pozostaje zawsze na wysokim poziomie.

 Dodatkowo to, jak odkurzacz zbiera kurz jest w dużym stopniu uzależnione od kształtu i funkcjonalności nasadki, która ma bezpośredni kontakt z podłogą. Stąd nasadka TriActiveMax zastosowana w nowych modelach Philips została zaprojektowana tak, by zbierać więcej kurzu przy niższym zużyciu energii.

 

Przykładowo testy wewnętrzne przeprowadzone w styczniu 2014 pokazały, że workowy PerformerPro FC9197/91 o klasie energetycznej A usuwa tyle samo kurzu co odkurzacz 2000 W*, przy mniejszym zużyciu energii. Oznacza to tyle, że nowy odkurzacz Philips gwarantuje najwyższa efektywność sprzątania i jest w stanie sprostać oczekiwaniom nawet bardzo wymagających użytkowników.

 

Rekomendowane ceny odkurzaczy Philips z nowej linii wynoszą:

 

Workowe:
PowerLife  FC8457/91- 459,00 pln (klasa energetyczna B)
PerformerActive FC8660/91 - 639,00 pln (klasa energetyczna B)
PerformerPRO  FC9197/91 - 909,00 pln (klasa energetyczna A)

 

Bezworkowe:
PowerCompact  FC8477/91 - 459,00  pln (klasa energetyczna B)
PowerActive  FC8645/91 - 679,00  pln (klasa energetyczna B)

Vaccum Cleaner

Vaccum Cleaner

Vaccum Cleaner

Vaccum Cleaner

Vaccum Cleaner

Vaccum Cleaner

Vaccum Cleaner

Vaccum Cleaner

Energy Chart

Dodatkowych informacji udziela:

W przypadku pytań, prosimy o kontakt.

.

O spółce Royal Philips

Spółka Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) to zdywersyfikowana firma działająca na rynku ochrony zdrowia i produktów konsumenckich, dążąca do poprawy jakości ludzkiego życia dzięki innowacjom technologicznym z dziedziny ochrony zdrowia, produktów konsumenckich i oświetlenia. Philips posiada siedzibę w Holandii i zatrudnia około 112 000 pracowników oraz oferuje swoje produkty i usługi w ponad 100 krajach na całym świecie. Sprzedaż produktów firmy osiągnęła w 2013 r. wartość 23,3 mld EUR, co daje jej czołową pozycję na rynku sprzętu medycznego stosowanego w kardiologii i intensywnej opiece medycznej oraz systemów monitorowania zdrowia pacjenta, a także energooszczędnych rozwiązań oświetleniowych i nowych technologii oświetleniowych oraz golarek i produktów do pielęgnacji jamy ustnej. Aktualne informacje o spółce Philips publikowane są na stronie www.philips.com/newscenter.

 

.