Czym jest piękno

wrzesień 30, 2015

Philips opublikował wyniki swojego światowego badania „Czym jest piękno”, który przedstawia opinie ponad 9000 kobiet, w tym Polek. Celem badania przeprowadzonego w dziewięciu krajach było sprawdzenie, czy branża pielęgnacji kobiecej nadąża za zmieniającymi się rolami i potrzebami kobiet oraz poznanie opinii kobiet żyjących w różnych miejscach globu na temat piękna i pielęgnacji urody.

 

Obecnie kobiety na całym świecie coraz częściej odważnie definiują urodę według własnych wytycznych, zamiast próbować wpisać się w tradycyjne stereotypy. Podejmują nowe role, wyzwania prywatne i zawodowe, jednocześnie zaś coraz bardziej świadomie celebrują złożoność kobiecej natury. W swoim badaniu Philips chciał sprawdzić, czy branża pielęgnacji kobiecej odpowiada na te zmieniające się trendy i związane z nimi potrzeby.

 

Raport firmy Philips został opublikowany i omówiony po raz pierwszy na Philips Global Beauty Summit w Londynie, 2 czerwca 2015 r. przez światowych ekspertów w dziedzinie piękna – 4 kobiety: businesswoman Jo Fairley, niezależną producent perfum Jo Malone (MBE), fotograf mody Stephanie Pistel, redaktor mody Anitę Bhagwandas oraz głównego projektanta Philips Consumer Lifestyle –Seana Carney’a. - Naszym zdaniem najbardziej interesującym wnioskiem z opublikowanego badania jest to, że na całym świecie dzisiejsze postrzeganie urody jest pełne sprzeczności. Na poziomie intelektualnym kobiety odrzucają potrzebę bycia postrzeganą jako atrakcyjna przez osoby z zewnątrz. Jednak w rzeczywistości standardy, definicje i oczekiwania co do tego, czym jest oraz czym powinno być piękno są nadal określane przez czynniki zewnętrzne, które trudno zignorować – komentuje uczestnicząca w spotkaniu Iza Rogulska, Communication Manager Philips Personal Health. - W firmie Philips wierzymy, że kobiety powinny doskonalić swoje nawyki pielęgnacyjne dzięki inteligentnym rozwiązaniom, najnowszym technologiom i innowacjom - dlatego koncentrujemy się na tworzeniu takich rozwiązań – dodaje.

 

Raport firmy Philips „Czym jest piękno” zawiera zarówno dane zebrane od ponad 9000 kobiet z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Polski, Rosji, Japonii, Korei, Chin i Indii, jak i istniejące źródła wtórne i badania mające na celu analizę trendów i tematów cieszących się największym zainteresowaniem współczesnych kobiet oraz mających największe znaczenie w kontekście branży pielęgnacji kobiecej . Biorąc pod uwagę konkretne grupy danych zebranych dla Polski na szczególną uwagę zasługują następujące informacje:

 

Polki skupiają bardzo dużą uwagę na pielęgnacji urody, 1/4 z nich spędza 1–2 godziny dziennie na wykonywaniu czynności pielęgnacyjnych, a ponad 2/3 (69%) przyznaje, że zmienia swoje nawyki pielęgnacyjne w zależności od sytuacji. Ponadto Polki wykazują myślenie przyszłościowe i są bardzo otwarte na nowinki technologiczne oferowane przez branżę urodową, dwie na pięć (41%) chętnie zmieni swoje nawyki pielęgnacyjne, jeśli na rynku pojawią się nowe innowacyjne rozwiązania

 

Definiowanie piękna

 

·        Polki uważają, że piękno należy definiować według własnych wytycznych oraz że poczucie własnej wartości nie może być budowane na wyglądzie zewnętrznym. Większość Polek uważa, że każdy definiuje piękno według własnych wytycznych (86%), a zdaniem znaczącej grupy badanych (71%) zbyt często poczucie własnej wartości związane jest z wyglądem. Ponadto, zasadniczo wszystkie ankietowane kobiety (95%) zgadzają się co do tego, że dobre samopoczucie to synonim piękna.

·        Jednak większość Polek nie określiłoby się jako piękne. 57% przyznaje, że nie uważa się za piękne.

·        Co więcej, jedynie co czwarta badana potwierdziła, że czuła się prawdziwe piękna w dniu swojego ślubu!

 

Wartość piękna

 

·        Szacunek dla samej siebie to podstawa do tego, aby poczuć się piękną. Ze wszystkich badanych narodowości Polki najczęściej przyznają, że szacunek dla samej siebie jest ważny, żeby poczuć się piękną (28% wobec 16% - średniej światowej)

·        Pielęgnacja urody wymaga dużego nakładu czasu. Jedna czwarta Polek (23%) spędza 1–2 godziny dziennie na pielęgnacji urody. Jedna trzecia (31%) spędza teraz więcej czasu na pielęgnacji urody, a 30% dodało do swoich nawyków kolejne elementy w ciągu ostatniego roku. Oznacza to, że kobiety coraz bardziej świadomie dbają o swoją urodę.

·        Ponadto Polki uwzględniły w swoich nawykach pielęgnacyjnych zmianę stylu życia – szczególnie jeśli chodzi o odżywianie. Częste zmiany stylu życia to: wyeliminowanie cukru z diety (45%), ograniczenie spożycia alkoholu (33%) oraz spożywanie witamin/ naturalnych suplementów diety (39%)

·        Ich motywacją do utrzymania nawyków pielęgnacyjnych jest to, że chcą czuć się seksowne: 1/4 (24%) pielęgnuje urodę, aby wyglądać/ czuć się seksownie, a tylko 5% przyznaje, że robi to, aby zwrócić uwagę potencjalnych partnerów

·        Polki łączą urodę z karierą zawodową. Większość badanych kobiet (65%) uważa, że dla osiągnięcia sukcesu zawodowego ważne jest, aby były postrzegane przez otoczenie jako atrakcyjne.

 

 

Czynniki wpływające na urodę

 

·        Jeśli chodzi o urodę, Polki są podatne na wiele różnych wpływów. Choć ponad 1/4 uważa, że definiuje urodę według własnych wytycznych (29%), to Polki przyznają również, że na ich postrzeganie piękna mają wpływ znajomi (29%), partner (28%) i inne kobiety (26%).

·        Branża pielęgnacji kobiecej odgrywa również dużą rolę. Polki chętniej niż inne kobiety na świecie przyznają, że koncerny urodowe (32% wobec 25%) oraz magazyny modowe/poświęcone urodzie, a także strony internetowe (34% wobec 31%) należą do czynników, które mają największy wpływ na ich definicję urody

 

Aktualne potrzeby w zakresie urody

 

·        Polki wyrażają optymizm wobec działań branży pielęgnacji kobiecej.. Większość z nich jest zadowolona z produktów/ rozwiązań dostępnych na rynku (75%) oraz uważa, że rozwój technologiczny ułatwia im pielęgnację urody (79%).

·        Jednak odczuwają coraz większą presję, żeby wyglądać pięknie. Dwie trzecie z nich (64%) uważa, że branża nadal wywiera zbyt silną presję na kobiety, żeby wyglądały w określony sposób. Jedna trzecia (30%) odczuwa większą presję ze strony społeczeństwa, mediów i otoczenia.

·        Dodatkowo Polki odczuwają większą presję (oraz większą gotowość) do przeprowadzenia stomatologicznych zabiegów kosmetycznych. Jedna czwarta badanych kobiet uważa, że powinny poddać się stomatologicznemu zabiegowi kosmetycznemu (25% wobec 17% kobiet na całym świecie), nieco więcej wyraża gotowość do tego (27% wobec 17% kobiet na całym świecie). Wynika to z tego, że większość badanych kobiet (71%) kojarzy uśmiech z pięknym wyglądem.

 

Piękno na horyzoncie

 

·        Duże zainteresowanie Polek kategorią pielęgnacji kobiecej  odzwierciedla wysokie oczekiwania względem niej. Większość Polek oczekuje, że branża kosmetyczna będzie oferować coraz więcej naturalnych produktów do pielęgnacji (56%) oraz dostarczać rozwiązania do stosowania w domu z gwarancją rezultatów jak po wyjściu z salonu kosmetycznego.

 

Polki są otwarte na nowinki technologiczne w branży urodowej. Polki cieszą się zmianą. Ponad 2/3 (69%) przyznało, że zmienia swoje nawyki pielęgnacyjne w zależności od sytuacji, a dwie na pięć (41%) są skłonne wprowadzić zmiany w sposobie pielęgnacji urody w miarę rozwoju branży pielęgnacji kobiecej. Oznacza to nie tylko otwarcie na nowości kosmetyczne, ale także zaawansowane rozwiązania technologiczne w kategorii pielęgnacji elektronicznej (suszarki, produkty do stylizacji włosów, produkty do pielęgnacji cery, depilacja itd.).

 

Obecnie Philips sprzedaje rocznie około 20 000 000 produktów do pielęgnacji urody w prawie 100 krajach. Portfolio produktów do pielęgnacji Philips obejmuje blisko 350 różnych pozycji, przy czym wszystkie przeznaczone są do łatwego stosowania w domu. Są to urządzenia do pielęgnacji włosów, depilacji i pielęgnacji skóry. Opierając się na 60 latach doświadczenia w dziedzinie piękna, eksperci techniczni Philips współpracują z naukowcami oraz specjalistami w dziedzinie designu i trendów, aby nieustannie móc dostarczać innowacyjne narzędzia najwyższej jakości do pielęgnacji urody, zaprojektowane z myślą o kobietach, by mogły one łatwo i wygodnie doskonalić swoje nawyki pielęgnacyjne.

 

Badanie zaprezentowane w czerwcu w Londynie jest potwierdzeniem wagi, jaką Philips nadaje głosom i potrzebom swoich konsumentek na każdym etapie tworzenia nowych produktów. Najlepszym dowodem tego może być sama skala badania – z reguły, kiedy firmy prezentują wyniki ankiet lub testów konsumenckich obejmują one grupę kilkudziesięciu, maksymalnie kilkuset kobiet w wybranym państwie. Jako Philips zadaliśmy sobie trud, aby porozmawiać z grupą ponad 9000 kobiet na całym świecie. To niespotykana skala badania, która dostarczyła nam jednak złożonej wiedzy o współczesnych kobietach i ich potrzebach. Jesteśmy gotowi, aby wnioski wyciągnięte z badania wdrożyć podczas naszych nowych projektów tak, aby jeszcze lepiej adresować potrzeby kobiet – powiedziała Małgorzata Gołębiewska, Marketing Specialist Personal Care w Philips.

Dodatkowych informacji udziela:

W przypadku pytań, prosimy o kontakt.

.

O Royal Philips Electronics

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX:PHIA) to zdywersyfikowana firma działająca na rynku ochrony zdrowia i produktów konsumenckich, dążąca do poprawy jakości ludzkiego życia dzięki innowacjom technologicznym z dziedziny ochrony zdrowia, produktów konsumenckich i oświetlenia. Philips posiada siedzibę w Holandii i zatrudnia około 105 000 pracowników oraz oferuje swoje produkty i usługi w ponad 100 krajach na całym świecie. Sprzedaż produktów firmy osiągnęła w 2014 r. wartość 21,4 mld EUR, co daje jej czołową pozycję na rynku sprzętu medycznego stosowanego w kardiologii i intensywnej opiece medycznej oraz systemów monitorowania zdrowia pacjenta, a także energooszczędnych rozwiązań oświetleniowych i nowych technologii oświetleniowych oraz golarek i produktów do pielęgnacji jamy ustnej. Aktualne informacje o spółce Philips publikowane są na stronie www.philips.com/newscenter.

.