Pomagamy tancerzom zrelaksować się z pomocą światła LED

Czy różne odcienie światła mogą zapewnić nam spokojniejszy sen? Czy istnieje związek pomiędzy rodzajem snu i późniejszymi możliwościami fizycznymi?
Innowacyjne badania przeprowadzone z udziałem berlińskiego baletu Staatsballett i lamp LED Philips hue miały na celu zbadanie tych związków.

Wyczerpujący reżim

 

Tancerze baletowi prowadzą bardzo rygorystyczny tryb życia. Próby czasami zaczynają się już o 8:00 i trwają aż do początku wieczornego przedstawienia. Artyści często kładą się spać dopiero o 3:00 nad ranem. Ten wymagający harmonogram powtarza się niemal codziennie, co oznacza, że tancerze rzadko śpią tyle, ile powinni.

Życie baletnic

Baletnice pokazują, jak wygląda ich codzienne życie.

„Trzeba jeść, spać i oddychać baletem. Dla pracy trzeba zrezygnować z wielu rzeczy. Balet jest całym życiem.”

 

Caroline Bird

Tancerka, Staatsballett Berlin

Bez wyłącznika

 

Z powodu naładowania adrenaliną wielu tancerkom trudno jest zrelaksować się w wystarczającym stopniu, aby zasnąć. Ich umysły stale powtarzają kroki, wewnętrznie poprawiają błędy, ćwiczą i korygują.

Drzemka dla ożywienia

Pomieszczenia do spania z oświetleniem Philips hue pomagają tancerzom odpocząć i odzyskać siły.

Problem dotykający nie tylko baletnic

Cierpią nie tylko najlepsi artyści. We współczesnym świecie, który jest ciągle na wysokich obrotach, sen ceni się coraz mniej. Ludzie chwalą się, że mogą funkcjonować zaledwie po czterech lub pięciu godzinach snu w ciągu nocy, jednak lekarze zalecają siedem do ośmiu godzin snu i ostrzegają, że osoby, które są chronicznie pozbawione snu, często tracą umiejętność rozpoznawania, jak bardzo są zmęczone.

Problemy ze snem to globalna epidemia, która dotyka nawet 45% światowej populacji”.

 

Światowe Towarzystwo Medycyny Snu 

Sen regeneruje, ożywia i pobudza ciało oraz umysł. Ta jedna trzecia naszego życia — tyle właśnie powinniśmy poświęcić na sen — ma ogromny wpływ na pozostałe dwie trzecie, jeśli chodzi o czujność, energię, nastrój, masę ciała, percepcję, pamięć, myślenie, czas reakcji, wydajność, niezawodność i bezpieczeństwo.

Fakt, który z pewnością nie sprawi, że zaczniesz ziewać

 

Brak snu może mieć konsekwencje, które wykraczają daleko poza nastrój niewyspanej osoby.

= liczba godzin snu
= PKB

Spadek PKB wynikający ze stresu związanego z pracą na skutek braku snu.

= zwiększenie szybkości
= celność rzutów osobistych

2 godziny snu więcej w ciągu nocy przyczyniły się do znacznej poprawy wyników koszykarzy, jak wynika z badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Stanforda.

60% dorosłych kierowców w USA przyznaje, że w ciągu ostatniego roku prowadziło pojazd, czując się sennym.

 

 

Źródło: ankieta 2005 Sleep in America przeprowadzona przez National Sleep Foundation

Terapia w komorach ze światłem

 

Aby pomóc baletnicom, wynalazcy z firmy Philips stworzyli dźwiękoszczelne komory do spania oświetlone terapeutycznym światłem rzucanym przez regulowany system Philips hue. Tancerki mogły się w nich położyć, uspokoić ciało po wysiłku i natychmiast się zrelaksować. 

Zalety pomieszczeń do spania

Dowiedz się, jak powstały komory do spania i jakie korzyści zapewniają tancerzom z grupy Staatsballett w Berlinie.

Poznaj Philips hue

 

Aby pomóc baletnicom, wynalazcy z firmy Philips stworzyli komory do spania oświetlone terapeutycznym światłem rzucanym przez regulowany system Philips hue, które pomaga uspokoić ciało po wysiłku i się zrelaksować. Komory są dźwiękoszczelne, dzięki czemu zapewniają ciszę i spokój. Kliknij, aby dowiedzieć się więcej.

Zalety oświetlenia hue

 

Nie trzeba być baletnicą w komorze świetlnej, aby doświadczyć zalet technologii oświetleniowej LED Philips hue, która jest już używana w miejscach pracy. Technologia ta może na przykład pomóc pracownikom zmianowym, którzy potrzebują zastrzyku energii za biurkiem, bądź osobom latającym służbowo pomiędzy różnymi krajami i odczuwającym zmęczenie po długiej podróży samolotem.

„Jesteśmy przekonani, że komory do spania z oświetleniem hue naprawdę pomogły tancerkom baletowym, poprawiając ich wydajność i samopoczucie.”

 

Thomas Penzel

Profesor i badacz snu, Szpital Uniwersytecki Charité w Berlinie

Zobacz wszystkie rozwiązania oświetleniowe