Konsumenckie
Produkty
Philips AVENT - Chunkier food choices for your baby

Dania dla dzieci zawierające większe kawałki składników

Od dziewiątego miesiąca życia możesz podawać swojemu maluchowi bardziej zróżnicowane pokarmy, w tym takie przekąski, jak surowe warzywa pokrojone w słupki.

Philips AVENT - Chunkier food choices for you baby

Sposób przygotowywania dań dla dzieci

Nawet, jeśli Twoje dziecko nadal wymaga pomocy przy jedzeniu, dobrym pomysłem jest zachęcanie go do prób samodzielnego jedzenia. Im ciekawsze i bardziej zróżnicowane będą kolory i konsystencja potraw, tym chętniej dziecko będzie po nie sięgać.

Pamiętaj, że małe brzuszki szybko się zapełniają, dlatego choć niemowlęta potrzebują energii, zasadniczo należy unikać podawania im posiłków wyłącznie ze składnikami o dużej zawartości błonnika, takich jak ciemne pieczywo czy pieczywo pełnoziarniste.

Tłuszcze odgrywają ważną rolę w produkcji energii oraz zawierają cenne witaminy, takie jak witamina A. Dzieciom poniżej drugiego roku życia nie należy podawać chudych serów, jogurtów ani odtłuszczonego mleka.

W drugim roku życia dzieciom często zdarza się odmawiać jedzenia nowych potraw oraz potraw, które dotychczas im smakowały. Dobra wiadomość jest taka, że jeśli na tym etapie będziesz oferować swojemu dziecku szeroką gamę potraw, zmniejszysz prawdopodobieństwo wystąpienia u Twojego dziecka w późniejszym okresie fazy grymaszenia.

Jeśli nawet Twoje dziecko stanie się wybredne, nie masz powodu do niepokoju. Większość dzieci uczy się w końcu jeść potrawy zjadane przez rodziców i inne dzieci. To dlatego warto jak najczęściej jadać z dzieckiem oraz próbować organizować dziecku wspólne posiłki z innymi dziećmi. Dodatkową korzyścią będzie rozwój umiejętności społecznych Twojej pociechy.

Trzydniowy plan posiłków dla dzieciThree day baby meal planner

Dzień 1

Śniadanie:

Płatki kukurydziane z kiwi

Obiad:

Curry z kurczaka z ryżem i gotowanym na parze kalafiorem

Jogurt zmieszany z musem ze świeżego mango

Kolacja:

Makaron z sosem ze słodkiej papryki

Budyń jajeczny z malinami

Przystawki:

Kawałki kiwi, różyczki kalafiora, pałeczki chlebowe, gotowany makaron

Dzień 2

Śniadanie:

Musli dla dzieci z jagodami

Obiad:

Makaron z sosem bolognese

Klementynka podzielona na segmenty

Kolacja:

Placki z ryby i ziemniaków z warzywami po chińsku

Koktajl brzoskwiniowo-malinowy

Przystawki:

Jagody, gotowany makaron, warzywa pokrojone w słupki i podsmażone na sposób chiński

Dzień 3

Śniadanie:

Jajecznica z paluszkami chlebowymi

Obiad:

Jagnięcina z kuskusem i warzywami gotowanymi na parze

Pudding ryżowy

Kolacja:

Szparagi z serem feta

Truskawki

Przystawki:

Kawałki dojrzałych gruszek, warzywa pokrojone w słupki i podsmażone na sposób chiński, pomidorki koktajlowe

Zapisz się, aby otrzymywać wiadomości od Philips Avent


Zapisz się, aby otrzymywać wiadomości od Philips Avent, które są pełne porad, promocji i ofert przydatnych na każdym etapie ciąży oraz rozwoju Twojego dziecka.

 

Zapisz się bezpłatnie

Podobne produkty

Powiązane porady

Przepisy na dania dla niemowląt i starszych dzieci

Przepisy na dania dla niemowląt i starszych dzieci

Dania dla dzieci po okresie niemowlęcym — zrównoważona dieta

Dania dla dzieci po okresie niemowlęcym — zrównoważona dieta

Łatwe przepisy dla dzieci

Łatwe przepisy dla dzieci

Wskazówki dotyczące posiłków dla starszych dzieci

Wskazówki dotyczące posiłków dla starszych dzieci