Konsumenckie
Produkty
Philips AVENT - Toddler food - a balanced diet

Dania dla dzieci po okresie niemowlęcym — zrównoważona dieta

Starsze dzieci spalają mnóstwo energii i potrzebują odpowiednio zrównoważonych składników odżywczych oraz protein. Zróżnicowana dieta obejmująca produkty z pięciu grup zapewni Twojemu dziecku zdrowy wzrost.

Philips AVENT - Toldder food - a balanced diet

1. Pieczywo, ryż, ziemniaki, makaron

Te oraz inne produkty bogate w skrobię, takie jak bataty i chapati, są doskonałym źródłem energii i powinny stanowić główny element każdego posiłku. Dziecku można podawać zarówno białe pieczywo, jak i pieczywo pełnoziarniste.

2. Owoce i warzywa

Zawierają witaminy, minerały i błonnik. Staraj się podawać dziecku owoce na śniadanie oraz warzywa i owoce na dwa pozostałe dania główne. Starsze dzieci, podobnie jak dorośli, także powinny zjadać pięć lub więcej porcji świeżych, mrożonych, konserwowych lub suszonych owoców dziennie.

3. Mięso, ryby, jaja, fasola i inne źródła białka spoza grupy produktów nabiałowych

Ta grupa obejmuje takie pokarmy, jak orzechy, soczewica, nikla indyjska i tofu, które dostarczają żelaza i cynku. Dodawaj pokarmy z tej grupy do dwóch posiłków dziennie. Raz lub dwa razy w tygodniu podawaj także tłuste ryby.

4. Mleko, ser i jogurt

Podawaj trzy porcje tych produktów dziennie. Mleko nadal jest ważne, ale roczne dziecko potrzebuje go mniej niż niemowlę — wystarczą mu 3 kubki mleka o pojemności ok. 90–120 ml. Jednakże liczbę napojów mlecznych należy ograniczyć, jeśli maluch je jogurty i ser. Mleko w butelce należy przestać podawać, gdy dziecko skończy 12. miesiąc życia. Od pierwszych urodzin dziecka, o ile nie karmisz go nadal piersią, możesz podawać mu zamiast mieszanki świeże, pełne mleko krowie.

5. Pokarmy o dużej zawartości tłuszczu i/lub cukru

Starsze dzieci z natury lubią te pokarmy, zaleca się jednak podawać im je w jak najmniejszych ilościach. Zawsze podawaj pudding na jeden z dwóch głównych posiłków i nie pozwól, aby pokarmy o dużej zawartości tłuszczu i cukru zastąpiły inne odżywcze pokarmy z pozostałych grup.

Uwaga dotycząca suplementacji witamin A i D

W Wielkiej Brytanii zaleca się uzupełnianie diety dzieci do lat pięciu w witaminy A i D, jako że dzieci nie są w stanie w naturalny sposób pozyskać wystarczającej ich ilości z pokarmu. Suplementacja wspomoże działanie układu odpornościowego Twojego dziecka i zapewni prawidłowy rozwój jego układu kostnego.

Pokarmy, których należy unikać

Unikaj podawania dziecku posiłków o dużej zawartości tłuszczu i soli. Dania garmażeryjne i gotowe posiłki najlepiej podawać jedynie sporadycznie, chyba że zostały one sporządzone specjalnie z myślą o małych dzieciach.

Nie podawaj swojemu dziecku dań o działaniu dietetycznym lub wyszczuplającym. Niskokaloryczne dania nie są odpowiednie dla małych dzieci, ponieważ do prawidłowego wzrostu potrzebują one dodatkowych kalorii.

Zdrowe, pełnowartościowe jedzenie przygotowywane z myślą o całej rodzinie to najlepszy wybór — jest odżywcze i ekonomiczne. Możesz także z łatwością przygotowywać większe porcje, które można następnie dzielić i chłodzić lub zamrażać. System do przechowywania pokarmu Philips AVENT VIA idealnie nadaje się do przechowywania i podawania dziecku pokarmu.

Wprowadzanie nowych smaków

Kluczem jest dbałość o różnorodność i interesujący wygląd potraw. Wprowadzaj nowe dania w małych porcjach. Zamiast podawać dziecku cały talerz nowego dania, pozwól mu zjeść na początek tylko kilka łyżek. Zanim dziecko zaakceptuje nowe danie, może się okazać konieczne jego kilkakrotne podanie. Dzieje się tak często — nos do góry. Próbujcie, a odniesiecie sukces. Proponuj swojemu maluchowi dużo przekąsek i zawsze pozwalaj mu zdecydować, kiedy ma już dość jedzenia.

Zapisz się, aby otrzymywać wiadomości od Philips Avent


Zapisz się, aby otrzymywać wiadomości od Philips Avent, które są pełne porad, promocji i ofert przydatnych na każdym etapie ciąży oraz rozwoju Twojego dziecka.

 

Zapisz się bezpłatnie

Podobne produkty

Powiązane porady

Wskazówki dotyczące posiłków dla starszych dzieci

Wskazówki dotyczące posiłków dla starszych dzieci

Łatwe przepisy dla dzieci

Łatwe przepisy dla dzieci

Jak postępować z niejadkiem

Jak postępować z niejadkiem

Różne etapy wprowadzania pokarmów stałych

Różne etapy wprowadzania pokarmów stałych