Konsumenckie
Produkty

Właściwe odżywianie podczas karmienia piersią

To ważne, aby dieta karmiącej matki była zdrowa i zrównoważona, tak jak podczas ciąży.

Wytwarzanie mleka, które zaspokoi głód noworodka to ciężka praca, pochłaniająca wiele energii — nawet 500 kalorii dziennie. Próbuj jeść nieco więcej niż zwykle. Jeśli będziesz niedojadać, Twoje ciało nadal będzie w stanie wytworzyć dobrej jakości mleko, Ty jednak będziesz czuć się wyssana z energii, co może wydłużyć połóg.

Dieta matki karmiącej — odpowiednia porcja energii

Staraj się zjadać każdego dnia poza trzema posiłkami głównymi także jedną lub dwie wysokoenergetyczne przekąski. Może to być kanapka z szybką lub kurczakiem, tost z serem lub suszone owoce i orzechy (o ile w Twojej rodzinie nie odnotowano alergii pokarmowych na orzechy). Dobrą przekąską może być także jogurt, płatki zbożowe lub świeża zupa.

Produkty bogate w żelazo

W przypadku niskiej zawartości żelaza we krwi może się okazać, że będziesz musiała uzupełniać swoją dietę o żelazo w tabletkach — to naprawdę pomoże zmniejszyć Twoje zmęczenie. Możesz także wzbogacić swoją dietę matki karmiącej o produkty z dużą zawartością żelaza, takie jak czerwone mięso, płatki zbożowe wzbogacone w składniki odżywcze, dobrze ugotowane żółtka jajek i zielone warzywa liściaste. Witamina C pozwala ciału wchłaniać żelazo z jajek, warzyw i płatków zbożowych, nie należy więc zapominać o takich produktach, jak ziemniaki, owoce cytrusowe, pomidory i papryka.

Pokarmy, w przypadku których należy zachować umiar

Przyjmuje się, że niektóre produkty po przejściu do mleka matki mogą powodować u niemowląt problemy pokarmowe, takie jak nadmierne wzdęcia, kolki i biegunki. Częstymi winowajcami są pomidory, spożywane w nadmiarze soki owocowe i cytrusowe, czosnek i surowa cebula, kapusta i brukselka, truskawki, grzyby, napoje gazowane, pikantne jedzenie, czekolada oraz wszelkie gatunki fasoli. Nie należy zupełnie wykluczać ich z diety, należy natomiast zachować umiar w ich spożywaniu. Powodem do wykluczenia ich z diety może być podejrzenie, że są one przyczyną problemów z brzuszkiem dziecka.

Czasami wrażliwość na nabiał może powodować u dziecka objawy przypominające kolkę. Jeśli zastanawiasz się nad tymczasowym wyłączeniem nabiału ze swojej diety, poproś najpierw o poradę pracownika służby zdrowia, aby upewnić się, że nadal będziesz otrzymywać w pokarmie składniki odżywcze niezbędne dla Ciebie i Twojego dziecka.

Dobrą praktyką jest także unikanie nadmiaru kawy, herbaty, coli i innych napojów bezalkoholowych. W przeciwnym razie dziecko może być roztrzęsione i nie będzie w stanie usnąć.

Zapisz się, aby otrzymywać wiadomości od Philips Avent


Zapisz się, aby otrzymywać wiadomości od Philips Avent, które są pełne porad, promocji i ofert przydatnych na każdym etapie ciąży oraz rozwoju Twojego dziecka.

 

Zapisz się bezpłatnie

Podobne produkty

Powiązane porady

Porady i wskazówki dotyczące karmienia piersią

Porady i wskazówki dotyczące karmienia piersią

Porady dotyczące karmienia butelką

Porady dotyczące karmienia butelką