Konsumenckie
Produkty

Znaczenie snu

Pierwsze miesiące z noworodkiem mogą być bardzo męczące, dlatego tak ważne jest, aby rodzice także starali się zaznać odpowiednio dużo snu.

Świeżo upieczeni rodzice mogą w pierwszym roku życia ich dziecka stracić od 400 do 750 godzin snu. Dobra wiadomość jest taka, że jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby zapewnić wszystkim nieco więcej odpoczynku.

Większość świeżo upieczonych rodziców woli przez pierwszych kilka tygodni mieć dziecko blisko siebie. Kosz Mojżesza lub niewielkie łóżeczko sprawdzi się doskonale, ponieważ może być przenoszone po domu, dzięki czemu dziecko może znaleźć się wszędzie tam, gdzie Ty.

Zaleca się, aby niemowlęta spały przez pierwszych sześć miesięcy w oddzielnym łóżeczku ustawionym w pokoju rodziców. Jednak po kilku pierwszych tygodniach możesz poczuć się nieco pewniej na myśl o pozostawieniu malucha na czas snu w innym pokoju. Pozostawanie w kontakcie z dzieckiem, gdy nie jesteście razem, jest jednak bardzo ważne — w takiej sytuacji może się przydać elektroniczna niania.

Bądźcie w kontakcie nawet wtedy, gdy nie jesteście razem

Elektroniczne nianie pozwalają mieć dziecko na oku nawet wtedy, gdy znajduje się ono w innym pokoju. Gama elektronicznych niani Philips AVENT zapewnia rodzicom dodatkowy komfort psychiczny. Dzięki nim nie tylko wiesz, kiedy dziecko płacze, ale też możesz do niego mówić i je uspokajać.

Elektroniczne nianie mogą Cię także powiadamiać w sposób zdalny o temperaturze i wilgotności powietrza w pokoju dziecka. Jako, że dzieci nie są w stanie skutecznie regulować temperatury swojego ciała, na ich sen i odpoczynek mogą mieć wpływ nawet najdrobniejsze różnice w klimacie. Najnowsze elektroniczne nianie DECT pozwalają śledzić temperaturę oraz wilgotność w pokoju dziecka i sprawdzać, czy dziecku jest komfortowo i czy jest ono zdrowe.

Wprowadzanie rytuału

Niektóre niemowlęta wyciszają się łatwiej od innych. Wprowadzenie wieczornego rytuału (zaciemnienie pokoju, kołysanka) oraz włożenie dziecka do śpiwora zamiast w pościel i kocyki może naprawdę pomóc. Może się przydać także smoczek. Niemowlęta mają silny odruch ssania, przez co ta prosta czynność jest dla nich naturalnie odprężająca.

Spróbuj sprawić, aby dziecko było w nastroju do spania, zachęć je jednak, aby spróbowało ułożyć się spać samodzielnie, mówiąc dobranoc i cicho wychodząc z pokoju. W razie potrzeby wróć, aby uspokoić dziecko, wyjdź jednak, zanim Twój maluch zdąży całkowicie pogrążyć się we śnie. Dziecko będzie stopniowo coraz lepiej radziło sobie z samodzielnym wyciszaniem się. Dzieci, które potrafią same ułożyć się spać, prawie zawsze szybciej przesypiają całą noc, ponieważ łatwiej jest im ponownie zasnąć. Większość niemowląt przesypia całą 10- lub 12-godzinną noc w okolicach 6. i 7. miesiąca.

Wyrobienie właściwych nawyków związanych ze snem może nieco potrwać, należy jednak pozostawać konsekwentnym, a szybko zobaczy się efekty.

Pamiętaj, że informacje zawarte w niniejszych artykułach mają jedynie charakter ogólnych porad i w żadnym razie nie powinny zastępować profesjonalnej porady medycznej. Jeśli Ty, Twoja rodzina lub Twoje dziecko cierpicie na schorzenia, macie symptomy o ostrym i długotrwałym przebiegu lub jeśli potrzebujecie konkretnej porady medycznej, skorzystajcie z pomocy lekarskiej. Firma Philips AVENT nie ponosi odpowiedzialności za jakiegokolwiek rodzaju szkody wynikające z korzystania z informacji zawartych na tej stronie.

Zapisz się, aby otrzymywać wiadomości od Philips Avent


Zapisz się, aby otrzymywać wiadomości od Philips Avent, które są pełne porad, promocji i ofert przydatnych na każdym etapie ciąży oraz rozwoju Twojego dziecka.

 

Zapisz się bezpłatnie

Podobne produkty

Powiązane porady

Ząbkowanie: pierwsze ząbki dziecka

Ząbkowanie: pierwsze ząbki dziecka

Najważniejsze wskazówki dotyczące ułatwiania dziecku zasypiania

Najważniejsze wskazówki dotyczące ułatwiania dziecku zasypiania

Wskazówki dotyczące posiłków dla starszych dzieci

Wskazówki dotyczące posiłków dla starszych dzieci

Dania dla dzieci po okresie niemowlęcym — zrównoważona dieta

Dania dla dzieci po okresie niemowlęcym — zrównoważona dieta