Philips AVENT - Safe ways to exercise

Bezpieczne ćwiczenia

Nie jest łatwo przekonać się do treningu w przypadku zwiększonego zmęczenia lub pojawienia się bólu pleców. Jednak ćwiczenia pozwolą Ci złagodzić dyskomfort, poprawić sen i polepszyć kondycję. Dodatkową motywację może stanowić łatwiejszy powrót do wagi sprzed ciąży.

Philips AVENT - Safe ways to exercise

Na co należy zwrócić uwagę przed podjęciem treningu?

Należy zasięgnąć opinii lekarza

Pod pewnymi względami wykonywane ćwiczeń w czasie ciąży może nie być bezpieczne. Do przeciwwskazań należą: problemy z sercem lub płucami, nadciśnienie, krwawienie pochwowe i powikłania szyjki macicy, a także ryzyko poronienia. W takim przypadku przed podjęciem treningu należy skonsultować się z lekarzem. 

Ogranicz się do pół godziny

Jeśli nie wykonywałaś ćwiczeń regularnie przed zajściem w ciążę, należy wdrażać je stopniowo. Początkowo ćwiczenia powinny być ograniczone do sesji pięciominutowych, a następnie zwiększane o kolejne pięć minut, aż do momentu osiągnięcia treningu półgodzinnego. Jeśli ćwiczenia były wykonywane regularnie przed zajściem w ciążę, powinnaś zasięgnąć porady lekarza na temat ich przebiegu oraz możliwości ich kontynuowania na dotychczasowym poziomie. 

Metody ćwiczeń

Szpitale i centra fitness często organizują zajęcia z jogi oraz inne ćwiczenia ułożone specjalnie dla kobiet w ciąży. Warto spróbować również:

  • Chodzenia
  • Pływania i aqua aerobiku
  • Aerobiku małointensywnego
  • Jazdy na rowerku stacjonarnym
  • Lekkiego treningu siłowego

Ćwiczenia, których należy unikać

Nie należy uprawiać ćwiczeń i sportów obarczonych ryzykiem upadku, sportów kontaktowych oraz dźwigania dużych ciężarów.

Oszczędzaj się

Podczas wykonywania ćwiczeń zadbaj o prawidłowe nawodnienie organizmu, rozgrzewkę oraz przerwy w wykonywanych ćwiczeniach. Zawsze zwracaj uwagę na zachowanie organizmu. W przypadku wystąpienia poniższych dolegliwości, należy zawiadomić lekarza:

  • Bóle klatki piersiowej
  • Skrócenie oddechu
  • Krwawienie pochwowe
  • Odejście płynu owodniowego
  • Zmniejszenie ruchliwości płodu
  • Skurcze maciczne  

Dobrze się odżywiaj

Świadomy dobór posiłków również pozytywnie wpływa na twoje zdrowie i samopoczucie. Informacje na temat prawidłowego odżywiania się podczas ciąży możesz znaleźć tutaj.

Pamiętaj, że informacje zawarte w niniejszych artykułach mają jedynie charakter ogólnych porad i w żadnym razie nie powinny zastępować profesjonalnej porady medycznej. Jeśli Ty, Twoja rodzina lub Twoje dziecko cierpicie na schorzenia, macie symptomy o ostrym i długotrwałym przebiegu lub jeśli potrzebujecie konkretnej porady medycznej, skorzystajcie z pomocy lekarskiej. Firma Philips AVENT nie ponosi odpowiedzialności za jakiegokolwiek rodzaju szkody wynikające z korzystania z informacji zawartych na tej stronie.

Podobne produkty

Powiązane porady

Porady i wskazówki dotyczące karmienia piersią

Porady i wskazówki dotyczące karmienia piersią

Właściwe odżywianie podczas karmienia piersią

Właściwe odżywianie podczas karmienia piersią