1
0

Koszyk

W Twoim koszyku nie ma obecnie żadnych produktów.

    Odżywianie podczas karmienia piersią.

    Jak powinna odżywiać się kobieta karmiąca piersią?

    Dowiedz się jak powinna odżywiać się kobieta podczas laktacji.

    To ważne, aby dieta karmiącej matki była zdrowa i zrównoważona, tak jak podczas ciąży.
    Wytwarzanie mleka, które zaspokoi głód noworodka to ciężka praca, pochłaniająca wiele energii — nawet 500 kalorii dziennie. Próbuj jeść nieco więcej niż zwykle. Jeśli będziesz niedojadać, Twoje ciało nadal będzie w stanie wytworzyć dobrej jakości mleko, Ty jednak będziesz czuć się wyssana z energii, co może wydłużyć połóg.

    Dieta matki karmiącej — odpowiednia porcja energii

    Staraj się zjadać każdego dnia poza trzema posiłkami głównymi także jedną lub dwie wysokoenergetyczne przekąski. Może to być kanapka z szybką lub kurczakiem, tost z serem lub suszone owoce i orzechy (o ile w Twojej rodzinie nie odnotowano alergii pokarmowych na orzechy). Dobrą przekąską może być także jogurt, płatki zbożowe lub świeża zupa.

    Produkty bogate w żelazo

    W przypadku niskiej zawartości żelaza we krwi może się okazać, że będziesz musiała uzupełniać swoją dietę o żelazo w tabletkach — to naprawdę pomoże zmniejszyć Twoje zmęczenie. Możesz także wzbogacić swoją dietę matki karmiącej o produkty z dużą zawartością żelaza, takie jak czerwone mięso, płatki zbożowe wzbogacone w składniki odżywcze, dobrze ugotowane żółtka jajek i zielone warzywa liściaste. Witamina C pozwala ciału wchłaniać żelazo z jajek, warzyw i płatków zbożowych, nie należy więc zapominać o takich produktach, jak ziemniaki, owoce cytrusowe, pomidory i papryka.
    Mama z dzieckiem na kanapie

    Pokarmy, w przypadku których należy zachować umiar

    Przyjmuje się, że niektóre produkty po przejściu do mleka matki mogą powodować u niemowląt problemy pokarmowe, takie jak nadmierne wzdęcia, kolki i biegunki. Częstymi winowajcami są pomidory, spożywane w nadmiarze soki owocowe i cytrusowe, czosnek i surowa cebula, kapusta i brukselka, truskawki, grzyby, napoje gazowane, pikantne jedzenie, czekolada oraz wszelkie gatunki fasoli. Nie należy zupełnie wykluczać ich z diety, należy natomiast zachować umiar w ich spożywaniu. Powodem do wykluczenia ich z diety może być podejrzenie, że są one przyczyną problemów z brzuszkiem dziecka.
    Czasami wrażliwość na nabiał może powodować u dziecka objawy przypominające kolkę. Jeśli zastanawiasz się nad tymczasowym wyłączeniem nabiału ze swojej diety, poproś najpierw o poradę pracownika służby zdrowia, aby upewnić się, że nadal będziesz otrzymywać w pokarmie składniki odżywcze niezbędne dla Ciebie i Twojego dziecka.
    Dobrą praktyką jest także unikanie nadmiaru kawy, herbaty, coli i innych napojów bezalkoholowych. W przeciwnym razie dziecko może być roztrzęsione i nie będzie w stanie usnąć.

    Zobacz też: