Sytuacja
Telewizor zawiesza się i/lub włącza/wyłącza losowo
Co zrobić w przypadku zawieszania się lub restartowania telewizora?
Lista kontrolna
Upewnij się, że:
• Oprogramowanie TV jest zaktualizowane do najnowszej wersji. Funkcjonalność telewizora może się znacznie poprawić gdy zainstalowane jest najnowsze oprogramowanie. Upewnij się, że oprogramowanie jest do ostatniej wersji (znajdź link w tym artykule poniżej w celu uzyskania dalszych intrukcji).
Odpowiedź
Inżynierowie oprogramowania firmy Philips przez cały czas pracują na poprawą stabilności poprzez dostosowanie oprogramowania.
Nie mniej jednak jest kilka kroków, które mogą rozwiązać sytuację z resetami TV:
1. Odłącz wszystkie urządzenia
Odłącz wszystkie podłączone urządzenia do TV. Są to również dekodery, moduły CI+ oraz dyski twarde.
Jeżeli TV w dalszym ciągu się resetuje, pozostaw odłączone urządzenia i przejdź do kroku 2
Jeżeli resety ustały, pozostaw odłączone urządzenia I przejdź do kroku 3
2. Wykonaj reset TV
• Odłącz TV od gniazda zasilania na co najmniej minutę licząc od momentu gdy zgaśnie dioda LED
• Włącz TV i pozostaw odłączone urządzenia
Jeżeli TV w dalszym ciągu się resetuje, pozostaw odłączone urządzenia i przejdź do kroku 4
Jeżeli resety ustały, pozostaw odłączone urządzenia i przejdź do kroku 3
3. Wyklucz podłączone urządzenia
Jeżeli urządzenia były podłączone do TV, mogą być one przyczyną resetów. Aby sprawdzić czy urządzenie może mieć na to wpływ , wykonaj kroki poniżej i pozostaw włączony TV na dłuższą chwilę po ponownym podłączeniu każdego urządzenia w calu sprawdzenia czy resety dalej występują.
• Pozostaw włączony TV bez żadnych podłączonych urządzeń
• Podłącz urządzenia do TV jedno po drugim i monitoruj zachowanie się TV po każdorazowym podłączeniu urządzenia.
Uwaga: Jeżeli resety rozpoczną się po podłączeniu konkretnego urządzenia, skontaktuj się z jego producentem w celu dalszego rozwiązania zaistniałej sytuacji.
4. Sprawdź inne gniazdo elektryczne
Nie używaj żadnego rodzaju listwy zasilającej do tego testu. Podłacz bezpośrednio kabel zasilający telewizora do innego gniazda elektrycznego.
Uwaga: upewnij się, że testowane gniazdo nie jest uszkodzone. Spróbuj użyć innego urządzenia elektronicznego aby sprawdzić czy napięcie jest wystarczające.
5. Skontaktuj się ze wsparciem Philips TV
Jeżeli TV nie włączy się po wykonaniu powyższych kroków, skontaktuj się z dedykowanym oddziałem wsparcia Philips TV.
Porady
W calu zmniejszenia ilości resetów, zawieszania się TV, należy wziąć pod uwagę następujące kwestie:
• Ogranicz liczbę poleceń pilota w szybkiej kolejności. Wiele komend pilota zdalnego sterowania w szybkiej sekwencji zostanie zapisanych w pamięci telewizora, a następnie będzie następować w kolejności, w jakiej zostały wysłane. Może to spowodować, że telewizor reaguje powolnie, zawiesić go lub nawet zrestartować TV.
• Aplikacja korzystająca z dużej ilości pamięci telewizora do buforowania (aplikacje strumieniowe wideo) mogą spowodować ponowne uruchomienie lub zawieszenie telewizora. Zapewnij stałe, wysokiej jakości połączenie sieciowe do korzystania z tych aplikacji.
• Wadliwa aplikacja może powodować problemy z stabilnością w telewizorze. Jeśli wyświetlany jest konkretny komunikat o błędzie związany z aplikacją, spróbuj ją usunąć lub odinstalować.