Na ekranie telewizora pojawia się komunikat, że nie działa aplikacja Android / sklep Google Play. Co zrobić?
Opublikowano dnia 2017-12-19
Sytuacja
Menu telewizora z systemem Android wyświetla komunikat informujący, że aplikacja została zatrzymana. Ponadto może mieć miejsce jedna z następujących sytuacji:
• Nie można otworzyć aplikacji.
• Nie można zainstalować ani zaktualizować aplikacji za pośrednictwem sklepu Google Play.
Odpowiedź
W przypadku telewizorów z systemem Android sklep Google Play™ służy do uzyskiwania dostępu do aplikacji, gier i innych usług Google. W razie pojawienia się komunikatu o błędzie aplikacji należy wykonać następujące czynności, aby przywrócić poprawne działanie danej aplikacji:
1. Wyłącz aplikację (nie jest to możliwe w przypadku najważniejszych aplikacji systemowych)
● Naciśnij przycisk „Home” na pilocie zdalnego sterowania telewizora, aby otworzyć menu główne. ● Wybierz opcje Ustawienia / [Ustawienia ogólne] (General Settings) > [Ustawienia systemu Android] (Android Settings) > Aplikacje. ● Zaznacz aplikację związaną z informacją o błędzie i naciśnij przycisk „OK”.
● Wybierz opcję Wyłącz lub Odinstaluj i naciśnij ponownie przycisk „OK”.
2. Wyczyść dane aplikacji
● Naciśnij przycisk „Home” na pilocie zdalnego sterowania telewizora, aby otworzyć menu główne. ● Wybierz opcje Ustawienia / [Ustawienia ogólne] (General Settings) > [Ustawienia systemu Android] (Android Settings) > Aplikacje. ● Zaznacz aplikację związaną z informacją o błędzie i naciśnij przycisk „OK”.
● Wybierz opcję [Usuń dane] (Clear Data) i naciśnij ponownie przycisk „OK”.
3. Ponownie włącz aplikację (jeśli nie można wykonać czynności 1, przejdź do kolejnej czynności)
● Naciśnij przycisk „Home” na pilocie zdalnego sterowania telewizora, aby otworzyć menu główne. ● Wybierz opcje Ustawienia / [Ustawienia ogólne] (General Settings) > [Ustawienia systemu Android] (Android Settings) > Aplikacje. ● Zaznacz aplikację związaną z informacją o błędzie i naciśnij przycisk „OK”.
● Wybierz opcję Włącz lub Zainstaluj i naciśnij ponownie przycisk „OK”.
4. Czyszczenie pamięci internetowej
Naciśnij przycisk „Home” na pilocie zdalnego sterowania telewizora i wybierz:
Konfiguracja > Sieć / [Ustawienia sieci] (Network Settings) > [Wyczyść pamięć Internetu] (Clear Internet Memory) / [Wyczyść pamięć aplikacji] (Clear Apps memory) lub [Połączenie bezprzewodowe i sieciowe] (Wireless and Networks) > [Połączenie kablowe lub Wi-Fi] (Wired or WiFi) > [Wyczyść pamięć Internetu] (Clear Internet Memory)
Uwaga: „Google Play Services”, „Google Play Store” oraz „Google Services Framework” są aplikacjami działającymi w tle jako ramy dla platformy Android.
Jeśli komunikat o błędzie jest nadal wyświetlany, powtórz kroki 1, 2 i 3 dla tych aplikacji. Jeśli problem nie może zostać rozwiązany, prosimy o kontakt z Google Play Store lub programistą aplikacji, ponieważ te pobrane aplikacje są aplikacjami osób trzecich.
Uwaga: W celu uchwycenia tego rodzaju problemów z zachowaniem zaleca się włączenie opcji statystycznej Ustawień Prywatności telewizora. Aby uzyskać dostęp do ustawień prywatności, w aplikacji Galeria wciśnij przycisk „Options” na pilocie zdalnego sterowania i zaznacz drugi kwadrat [Statystyki do poprawy usługi Smart TV] (Statistics to help us improve the Smart TV service).
Kliknięcie tego linku spowoduje opuszczenie oficjalnej witryny Royal Philips (“Philips”). Wszystkie linki do witryn internetowych będących własnością osób trzecich, które pojawiają się w tej witrynie, są udostępniane wyłącznie dla Twojej wygody. Wszelkie linki kierujące do innych stron nie stanowią akceptacji takiej innej strony i Philips nie wyraża żadnej opinii ani gwarancji w stosunku co rzetelności, terminowości lub czy odpowiedniego charakteru treści zawartych na jakiejkolwiek stronie, do których link znajduje się na witrynie i nie przyjmuje żadnej wynikającej z tego tytułu odpowiedzialności.