1
0

Koszyk

W Twoim koszyku nie ma obecnie żadnych produktów.

    • Darmowa dostawa i zwrot

    • 14 dni na zwrot

    • 2 lata gwarancji

    Produkty

    Philips AVENT - Chunkier food choices for your baby
    Zarejestruj

    Zamów subskrypcję biuletynu

    Dania dla dzieci zawierające większe kawałki składników

    Od dziewiątego miesiąca życia możesz podawać swojemu maluchowi bardziej zróżnicowane pokarmy, w tym takie przekąski, jak surowe warzywa pokrojone w słupki.

    Philips AVENT - Chunkier food choices for you baby

    Sposób przygotowywania dań dla dzieci

    Nawet, jeśli Twoje dziecko nadal wymaga pomocy przy jedzeniu, dobrym pomysłem jest zachęcanie go do prób samodzielnego jedzenia. Im ciekawsze i bardziej zróżnicowane będą kolory i konsystencja potraw, tym chętniej dziecko będzie po nie sięgać.

    Pamiętaj, że małe brzuszki szybko się zapełniają, dlatego choć niemowlęta potrzebują energii, zasadniczo należy unikać podawania im posiłków wyłącznie ze składnikami o dużej zawartości błonnika, takich jak ciemne pieczywo czy pieczywo pełnoziarniste.

    Tłuszcze odgrywają ważną rolę w produkcji energii oraz zawierają cenne witaminy, takie jak witamina A. Dzieciom poniżej drugiego roku życia nie należy podawać chudych serów, jogurtów ani odtłuszczonego mleka.

    W drugim roku życia dzieciom często zdarza się odmawiać jedzenia nowych potraw oraz potraw, które dotychczas im smakowały. Dobra wiadomość jest taka, że jeśli na tym etapie będziesz oferować swojemu dziecku szeroką gamę potraw, zmniejszysz prawdopodobieństwo wystąpienia u Twojego dziecka w późniejszym okresie fazy grymaszenia.

    Jeśli nawet Twoje dziecko stanie się wybredne, nie masz powodu do niepokoju. Większość dzieci uczy się w końcu jeść potrawy zjadane przez rodziców i inne dzieci. To dlatego warto jak najczęściej jadać z dzieckiem oraz próbować organizować dziecku wspólne posiłki z innymi dziećmi. Dodatkową korzyścią będzie rozwój umiejętności społecznych Twojej pociechy.

    Trzydniowy plan posiłków dla dzieciThree day baby meal planner

    Dzień 1

    Śniadanie:

    Płatki kukurydziane z kiwi

    Obiad:

    Curry z kurczaka z ryżem i gotowanym na parze kalafiorem

    Jogurt zmieszany z musem ze świeżego mango

    Kolacja:

    Makaron z sosem ze słodkiej papryki

    Budyń jajeczny z malinami

    Przystawki:

    Kawałki kiwi, różyczki kalafiora, pałeczki chlebowe, gotowany makaron

    Dzień 2

    Śniadanie:

    Musli dla dzieci z jagodami

    Obiad:

    Makaron z sosem bolognese

    Klementynka podzielona na segmenty

    Kolacja:

    Placki z ryby i ziemniaków z warzywami po chińsku

    Koktajl brzoskwiniowo-malinowy

    Przystawki:

    Jagody, gotowany makaron, warzywa pokrojone w słupki i podsmażone na sposób chiński

    Dzień 3

    Śniadanie:

    Jajecznica z paluszkami chlebowymi

    Obiad:

    Jagnięcina z kuskusem i warzywami gotowanymi na parze

    Pudding ryżowy

    Kolacja:

    Szparagi z serem feta

    Truskawki

    Przystawki:

    Kawałki dojrzałych gruszek, warzywa pokrojone w słupki i podsmażone na sposób chiński, pomidorki koktajlowe

    Podobne produkty

    Powiązane porady

    Przepisy na dania dla niemowląt i starszych dzieci

    Przepisy na dania dla niemowląt i starszych dzieci

    Dania dla dzieci po okresie niemowlęcym — zrównoważona dieta

    Dania dla dzieci po okresie niemowlęcym — zrównoważona dieta

    Łatwe przepisy dla dzieci

    Łatwe przepisy dla dzieci

    Wskazówki dotyczące posiłków dla starszych dzieci

    Wskazówki dotyczące posiłków dla starszych dzieci