1
Artykuły

Ogólne przygotowania

W wirze przygotowań do porodu codzienne potrzeby często schodzą na dalszy plan. Ale zanim nadejdzie termin porodu możesz zrobić wiele, żeby ułatwić sobie funkcjonowanie po powrocie ze szpitala. Oto nasza lista spraw do załatwienia, która pozwoli Ci nie martwić się o codzienne drobiazgi.

Żywność i gospodarstwo domowe

 

  • Przygotuj z wyprzedzeniem jak najwięcej dań, które będziesz mogła zamrozić i odgrzać, takich jak potrawki, gulasze czy spaghetti bolognese.
  • Zamów dostawę zakupów spożywczych – to wygodna i tania usługa, a w pierwszych tygodniach po porodzie raczej nie będziesz miała sił ani ochoty na wyprawę do supermarketu.
  • Zrób zapasy środków czystości – nie zapomnij o podstawowych artykułach, takich jak papier toaletowy, płyn do mycia naczyń i worki na śmieci.
  • Staraj się wybierać zdrową żywność – w okresie karmienia piersią właściwe odżywianie ma ogromne znaczenie
  • Przed terminem porodu dokładnie wysprzątaj dom – jeśli jesteś zbyt zmęczona, zaangażuj do pomocy partnera, przyjaciół i krewnych.

Praca zawodowa

 

  • Czy dopełniłaś wszystkich formalności związanych z urlopem macierzyńskim? Do kiedy chcesz pracować i kiedy planujesz wrócić do pracy po urlopie?
  • Czy Twój partner rozważa skorzystanie z urlopu rodzicielskiego?
  • Zacznij sporządzać notatki dla osób mających przejąć Twoje obowiązki – z pewnością nie chcesz, żeby po porodzie praca spędzała Ci sen z powiek.

Kwestie organizacyjne

 

  • Jeśli Twój partner nie może spędzić z Tobą pierwszych kilku tygodni lub jeśli jesteś samotną mamą, poproś o pomoc przyjaciół lub rodzinę.
  • Upewnij się, że co najmniej dwie lub trzy osoby dyżurują pod telefonem, żeby zawieźć Cię do szpitala, gdy zaczniesz rodzić.
  • Spakuj torbę do szpitala dla siebie i drugą dla dziecka. Spakuj kartę ciąży i upewnij się, że Twój partner wie, gdzie ją włożyłaś.
  • Zapewnij zwierzętom domowym opiekę na czas Twojego pobytu w szpitalu, zwłaszcza jeśli mieszkasz sama.
  • Ustal z osobą, która ma zawieźć Cię do szpitala, optymalną trasę dojazdu i zaplanuj kilka tras awaryjnych. Regularnie sprawdzaj, czy w baku samochodu jest wystarczająca ilość benzyny.
  • W innym przypadku miej pod ręką numery telefonu do kilku niezawodnych firm taksówkarskich.

Czas dla siebie

 

  • Zaplanuj relaks z przyjaciółmi lub partnerem.
  • Jeśli na Twojej skórze pojawiają się rozstępy, smaruj je maścią aloesową, która zmniejszy ich widoczność.
  • Odpręż się na zajęciach jogi dla ciężarnych.
  • Zarezerwuj czas na wizytę u fryzjera i zadbaj o siebie – zasługujesz na to!

 

Należy pamiętać, że informacje zawarte w artykule mają wyłącznie charakter ogólny i nie zastępują profesjonalnej porady medycznej. Jeśli u Ciebie, członka Twojej rodziny lub Twojego dziecka występują nasilone lub utrzymujące się objawy lub schorzenia, bądź jeśli zachodzi potrzeba zasięgnięcia konkretnej porady lekarskiej, skorzystaj z pomocy medycznej. Philips AVENT nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody wynikające z wykorzystania informacji zamieszczonych na niniejszej witrynie internetowej.

Pobierz aplikację uGrow Philips Avent

Poznaj aplikację uGrow


Pierwsza medyczna aplikacja monitorująca rozwój dziecka. Pomaga zrozumieć zachowania Twojego malucha i zaplanować rytm dnia.