1
Artykuły

Zaskakujące nowe smaki

W wieku 7-8 miesięcy Twoje dziecko ma już sporą wprawę w połykaniu pokarmów o gładkiej, jednorodnej konsystencji. Teraz, gdy maluszek zasmakował już w jedzeniu, warto oprócz delikatnych, słodkich przecierów zaproponować mu dania, które nieco pobudzą jego kubki smakowe.

Lekko słone


Choć do posiłków dla niemowląt nigdy nie należy dodawać soli, nadszedł właściwy czas, żeby zapoznać malca ze smakiem naturalnie słonych produktów, takich jak sery kremowe lub żółte (np. cheddar). Możesz dodać odrobinę sera do puree z ziemniaków lub przygotować domowy sos serowy do makaronu.

Przyczajona marchew, ukryty por


Żeby przyzwyczaić podniebienie maluszka do smaku warzyw, możesz podawać mu warzywa w połączeniu z owocami, np. w postaci puree z jabłek, marchewki i szpinaku. W towarzystwie słodkich owoców smak warzyw stanie się dla dziecka atrakcyjniejszy. Z urządzeniem do przygotowywania jedzenia dla dzieci 4 w 1 Philips Avent i dołączoną do niego aplikacją z przepisami łatwo przyrządzisz pożywne posiłki dla swojej pociechy.

Suszone owoce


Żeby nieco osłodzić i zwiększyć atrakcyjność dań obiadowych dla podniebienia maluszka, możesz do zapiekanek i zup dodać nieco suszonych owoców, takich jak sułtanki, rodzynki, mango, ananas lub morele.

Zdrowy jak ryba


Korzyści zdrowotne ze spożywania ryb są nieocenione, więc jeśli tylko możesz, spróbuj wprowadzić rybę do jadłospisu dziecka na jak najwcześniejszym etapie. Zacznij od ryb o delikatnym smaku, podając np. duszony filet z dorsza lub plamiaka w białym sosie lub w postaci zapiekanki rybnej. Gdy dziecko oswoi się już z nowym smakiem i konsystencją, możesz wprowadzić ryby o bardziej zdecydowanym smaku, bogate w kwasy tłuszczowe omega-3, takie jak łosoś lub makrela.

Odlotowe rośliny strączkowe


Nasiona roślin strączkowych, w tym także soczewica i ciecierzyca, stanowią doskonałe źródło białka i innych składników odżywczych. Dobra nowina jest taka, że można je z łatwością podać w formie lubianych przez małe dzieci przysmaków, od domowego gulaszu warzywnego po pasty warzywne, takie jak hummus.

Imbir


Być może obawiasz się, że zdecydowany smak imbiru mógłby być zbyt ostry dla delikatnego podniebienia maluszka, lecz dodatek niewielkiej ilości świeżo startego lub rozgniecionego imbiru do duszonych owoców lub zup może nie tylko pobudzać kubki smakowe dziecka, ale także dostarczać cennych składników odżywczych i przynosić ulgę w wielu dolegliwościach, od bólu brzuszka po przeziębienie.

 

Choć sól i cukier nie wchodzą w grę, nie znaczy to, że posiłki dziecka mają być pozbawione smaku. Twój maluszek jest już na tyle duży, że możesz zacząć doprawiać jego posiłki na przykład kminem rzymskim lub kurkumą. Jeśli w okresie karmienia piersią chętnie jadałaś pikantne potrawy, ich smak najprawdopodobniej będzie dla maluszka znajomy i atrakcyjny.

Warzywa w nowej odsłonie


Układając jadłospis dziecka, wcale nie musisz ograniczać się do warzyw tradycyjnie podawanych niemowlętom, takich jak bataty czy zielony groszek. Im więcej różnych warzyw wprowadzisz do diety maluszka na tym etapie, tym lepiej, warto więc podsuwać mu także te mniej popularne, takie jak na przykład buraczki, bakłażan, papryka i jarmuż.

 

Należy pamiętać, że informacje zawarte w artykule mają wyłącznie charakter ogólny i nie zastępują profesjonalnej porady medycznej. Jeśli u Ciebie, członka Twojej rodziny lub Twojego dziecka występują nasilone lub utrzymujące się objawy lub schorzenia, bądź jeśli zachodzi potrzeba zasięgnięcia konkretnej porady lekarskiej, skorzystaj z pomocy medycznej. Philips AVENT nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody wynikające z wykorzystania informacji zamieszczonych na niniejszej witrynie internetowej.

Pobierz aplikację uGrow Philips Avent

Poznaj aplikację uGrow


Pierwsza medyczna aplikacja monitorująca rozwój dziecka. Pomaga zrozumieć zachowania Twojego malucha i zaplanować rytm dnia.