Światowy Dzień Snu 2018

Informacje kontaktowe

* To pole jest wymagane
*

Dane kontaktowe

*
*
*

Firma/Placówka

*
*
*
*
*

Oczekiwania

Prosimy o doprecyzowanie czego oczekujesz w odpowiedzi
*
*
*

Światowy Dzień Snu 2018

Szacuje się, że ponad 100 milionów osób na całym świecie ma bezdech senny, z czego 80% z nich pozostaje niezdiagnozowanych1. Około 30% ludzi na całej ziemi doświadcza problemów z zasypianiem i snem2. Prawidłowy sen jest niezbędny do utrzymania dobrego zdrowia, jednakże tylko jedna trzecia osób cierpiąca na zaburzenia snu zgłasza się po pomoc do specjalisty.3

Coroczna ankieta przygotowana przez Philips podejmuje temat istotnej wagi zdrowego sennego wypoczynku, badając jak kwestia ta traktowana jest na całym świecie.

 

Wyniki przeprowadzonej ankiety

Instytut badawczy Harris Poll, działający na zlecenie Philips Respironics przeprowadził ankietę dotyczącą snu, zbierając odpowiedzi od 12 tysięcy osób z 12 państw świata, w celu sprawdzenia jak traktowany i spostrzegany jest sen przez populacje pochodzące z różnych części globu.

 

Zobacz pełny raport wyników ankiety >

Jakie kroki możesz podjąć w celu polepszenia jakości swojego snu?

Siła informacji polega na umiejętnym jej wykorzystaniu. Celem naszej corocznej ankiety jest wyposażenie Was w wiedzę, pozwalającą na zmianę codziennego trybu życia, która umożliwi Wam lepszy nocny wypoczynek i odpowiednie postrzeganie snu. Nasi eksperci sugerują podjęcie następujących kroków:

 

  • Zrozumienie i nabranie świadomości tego, jak brak odpowiedniego snu wpływa na wszystkie sfery naszego życia - pracę, osobiste relacje i produktywność
  • Zidentyfikowanie różnych czynników, które mogą wpływać na jakość snu i znalezienie na nie sposobów lub konsultacja z lekarzem w celu ich odpowiedniego zaadresowania
  • Wypełnienie naszego kwestionariusza ryzyka bezdechu sennego w celu sprawdzenia czy Twoje problemy związane ze snem nie są związane z czymś poważniejszym
  • Ustalenie i stosowanie się do stałych pory zasypiania i budzenia się
  • Rozsądnie korzystaj z dostępnej technologii. Zapoznaj się z urządzeniami, które mogą pozytywnie wpłynąć na jakość Twojego snu, lecz staraj się unikać korzystania z telefonu i ekranów na przynajmniej 30 minut przed ustaloną porą snu

Światowy Dzień Snu 2017

Z okazji Światowego Dnia Snu 2017, Philips przeprowadził na 6 tysiącach osób z 5 państw globalną ankietę, pokazującą jak postrzegają i priorytetyzują swój sen.
1. http://www.stopbang.ca/osa/prevalence.php
2. M. LeBlanc, S. Beaulieu-Bonneau, C. Mérette, J. Savard, H. Ivers, and C. M. Morin, “Psychological and health-related quality of life factors associated with insomnia in a population-based sample,” Journal of Psychosomatic Research, vol. 63, no. 2, pp. 157–166, 2007. View at Publisher · View at Google Scholar · View at Scopus
3. Ohayon MM et al. Correlates of global sleep satisfaction in the psychiatric diagnosis categories. Psychiatry Clin Neurosci 2002; 56: 239-240