1
0

Koszyk

W Twoim koszyku nie ma obecnie żadnych produktów.

    Zdrowe nawyki

    Wyrabianie zdrowych nawyków
    i regularne ich praktykowanie

    Trudno jest zerwać ze starymi nawykami, a równie trudno jest wyrobić nowe. Jednak przy odpowiednim zaangażowaniu i odrobinie wiedzy na temat tego, jak tworzą się nawyki, wszystko może stać się naszą drugą naturą. Jeśli chcesz mieć zdrowsze nawyki, zastosuj się do tych prostych wskazówek, aby odpowiednia pielęgnacja stała się przyzwyczajeniem. 

    Gdy czynność staje się nawykiem


    Nawyki to czynności, które wykonujemy automatycznie w odpowiedzi na określone kontekstualne wskazówki. Mówiąc prosto, mycie rąk (czynność) po wizycie w toalecie (kontekstualna wskazówka) to przykład nawyku, który ma większość ludzi. Jeśli stale wykonujemy tę samą czynność w tym samym kontekście, dzięki procesowi nazywanemu uczeniem skojarzeniowym tworzymy nawykową odpowiedź na ten kontekst, czyli nawyk.

     

    Nawyki na całe życie

     

    Przekujmy teorię w praktykę. I skoro chodzi nam o zdrowie jamy ustnej, skupmy się na wytworzeniu nawyku codziennego czyszczenia zębów nicią dentystyczną. Ze statystyk wynika, że tylko niewielki odsetek populacji regularnie czyści zęby w ten sposób. Więc jeśli chcesz znaleźć się we właściwym miejscu tych statystyk, przedstawiamy, jak to zrobić.

    Nawyki na całe życie

    1. Wybierz jeden nawyk

    Aby zwiększyć szanse na to, by nawyk pozostał z Tobą na dłużej, w danym momencie ucz się tylko jednego nawyku. Jeśli dbanie o higienę jamy ustnej w Twoim przypadku polega jedynie na szczotkowaniu zębów, najpierw dodaj do tego tylko czyszczenie zębów nicią dentystyczną. Jeśli już się do tego przyzwyczaisz, możesz zająć się czyszczeniem języka i płukaniem.
     
    2. Połącz nawyki

    Dzięki łączeniu nowych nawyków z tymi, które już masz, łatwiej jest je utrwalać. W przypadku czyszczenia zębów nicią dentystyczną jest to proste. Po prostu czyść zęby nicią bezpośrednio przed szczotkowaniem.

     

    3. Skup się na małych zwycięstwach

    Zamiast stawiać sobie jeden ambitny cel rozbij go na kilka mniejszych, łatwiejszych do osiągnięcia. Osobie, która w ogóle nie używa nici dentystycznej, bardzo trudno jest przyzwyczaić się do robienia tego co wieczór, a proces wyrabiania w sobie tego nawyku jest obarczony dużym ryzykiem niepowodzenia.

     

    Zacznij od wyznaczenia sobie celu czyszczenia zębów nicią dentystyczną do czasu, aż Twoje dziąsła przestaną krwawić. Później przejdź do czyszczenia zębów nicią dentystyczną dwa lub trzy razy w tygodniu i staraj się zwiększać tę częstotliwość. Im mniejsze kroki, tym łatwiej jest je osiągnąć. 

    4. Podejmij zobowiązanie

    Wyrobienie nowego nawyku trwa średnio 66 dni. Dlatego jeśli chcesz, aby zmiana była trwała, Twoje zobowiązanie musi trwać co najmniej dwa miesiące. Aplikacja Philips Sonicare umożliwia określenie celów i zapewnia informacje oraz szkolenia, aby pomóc Ci przetrwać pierwsze 66 dni. W przypadku, gdy nie masz tej aplikacji, zaznacz w kalendarzu każdy dzień utrwalania nowego nawyku, aby śledzić swoje postępy.

    Jeśli chcesz, aby czyszczenie zębów nicią dentystyczną było stałym elementem pielęgnacji jamy ustnej, możemy Ci pomóc. Czyszczenie przestrzeni między zębami z urządzeniem Philips Sonicare AirFloss Pro trwa tylko 60 sekund, dzięki czemu można bez problemu włączyć takie czyszczenie do codziennych czynności związanych z higieną jamy ustnej. 89% osób, które nieregularnie korzystały z nici dentystycznych i wypróbowały urządzenie AirFloss Pro, stwierdziło, że jest ono łatwiejsze w użyciu niż nici*

     

    * Badania przeprowadzone na pacjentach w USA.

    Fakt

    40% powierzchni zębów znajduje się pomiędzy zębami. Więc jeśli nie używasz nici dentystycznej, czyścisz tylko 60% zębów.
    Philips Sonicare AirFloss

    Czy potrzebujesz pomocy w regularnym używaniu nici dentystycznej?