Sytuacja
Telewizor nie reaguje na pilota podczerwieni
Article Published Date : 2021-06-20
Sytuacja
Telewizor nie reaguje na pilota podczerwieni
Prosimy upewnić się, że:
• Korzystasz z oryginalnego pilota dołączonego do telewizora (nie z pilota uniwersalnego)
Aby zweryfikować jaki jest powód braku reakcji na pilota, wykonaj co następuje:
Naciśnij klawisz/joystick z tyłu TV i sprawdź czy TV odpowiada.
Wykonaj następujące kroki aby sprawdzić czy pilot działa prawidłowo:
2.1 Wymień baterie
Umieść baterie w pilocie, najlepiej alkaliczne, nieładowane.
2.2 Test aparatu
Przetestuj pilot za pomocą aparatu cyfrowego lub aparatu fotograficznego na urządzeniu Smart. Światło podczerwone nie jest widzialne dla ludzkiego oka, ale jest widoczne podczas podglądu ekranu w aparacie lub urządzeniu Smart.
Uwaga: Następujące czynności nie są możliwe do wykonania z aparatami Iphone/ Ipad! Posiadają one filtr podczerwieni.
• Włącz aparat
• Nakieruj światło LED podczerwieni pilota zdalnego sterowania na obiektywu
• Naciśnij klawisz na pilocie sterowania
Białe światło powinno być widoczne na ekranie podglądu aparatu po naciśnięciu przycisku na pilocie zdalnego sterowania.
2.3 Czy diodę LED na TV miga gdy naciskane jest klawisz na pilocie sterowania?
Wykonaj następujące kroki aby sprawdzić czy można przywrócić funkcjonalność pilota:
Wykonaj reset
• Odłącz wszystkie kable i akcesoria od TV, takie jak:
kabel antenowy, kabel HDMI, moduł CI+, system dźwięku itp.
• Odłącz kabel zasilający TV z gniazda zasilania i odczekaj minutę gdy dioda LED zgaśnie. Po minucie podłącz jedynie kabel zasilania. Włącz TV za pomocą pilota sterowania. Jeże TV nie odpowiada, naciśnij przycisk/joystick na TV aby włączyć TV.
Jeżeli TV się uruchomi i pilot sterowania znowu działa, zewnętrzne urządzenia mogą być podłączone do TV ponownie, jedno po drugim. Sprawdź po podłączeniu każdego urządzenia czy pilot w dalszym ciągu działa. Zewnętrzne urządzenie może być przyczyną problem. Upewnij się, że Oprogramowanie telewizora jest aktualne.
Kliknij tutaj aby odwiedzić stronę wparcia i znaleźć ostatnią wersję oprogramowania i instrukcję aktualizacji telewizora lub postępuj zgodnie z poniższym artykułem “Jak wykonać aktualizacje telewizora?“.
Jeżeli TV się nie uruchamia lub w dalszym ciągu nie odpowiada na komendy pilota sterowania, wykonaj kroki z punktu 4.
Zainstaluj aplikację Android TV remote na spartfonie lub tablecie aby sterować TV
Aby móc sterować telewizorem, gdy pilot jest uszkodzony, wykonaj następujące czynności:
● Zainstaluj aplikację Android TV Remote na urządzeniu Smart:
Otwórz ten link na urządzeniu Smart aby pobrać aplikację z PlayStore [urządzenia Android]
Otwórz ten link na urządzeniu Smart aby pobrac aplikację iTunes [urządzenia IOS]
● Sparuj aplikację z TV wybierając nazwę modelu TV. Kod wyświetlający sie na TV wprowadź w aplikacji na telefonie/tablecie.
● Telewizor może być teraz sterowany poprzez aplikację na urządzeniu Smart.
Jeżeli TV nie odpowiada na komendy pilota po wykonaniu wszystkich powyższych kroków, skontaktuj się z dedykowanym działem wsparcia Philips TV. Jeżeli to możliwe, przygotuj następujące informacje::
• Numer modelu TV
• Numer seryjny TV
• Datę zakupu
• Numer referencyjny tego artykułu: ID01430