• Darmowa dostawa i zwrot

  • 30 dni na zwrot

  • 2 lata gwarancji

  • Dostawa do 2 dni roboczych

1
0

Koszyk

W Twoim koszyku nie ma obecnie żadnych produktów.

    Filiżanka ziołowej herbaty w czasie ciąży

     

    Wypicie filiżanki ulubionego napoju w trakcie ciąży to dobry moment na znalezienie chwili dla siebie. Tylko co wypić, skoro trzeba zrezygnować z kofeiny lub ją ograniczyć? Sięgnąć po napój ziołowy? Wiele herbat ziołowych jest uważanych za bezpieczne dla kobiet w ciąży (choć nie ma na to żadnych dowodów), jednak kilku z nich należy unikać.

     

    Powiedz im „nie”…

     

    Niektóre herbaty są uważane za niebezpieczne w ciąży ze względu na potencjalne działania niepożądane. Oto te, których należy unikać:

     

    • Herbata z dziurawca (może zapobiegać wchłanianiu żelaza, ważnego minerału dla kobiet w ciąży i ich dzieci)
    • Herbata z korzenia lukrecji (uważa się, że spożywanie herbaty z korzenia lukrecji może być związane z przedwczesnym porodem)
    • Herbata ginseng (może powodować problemy z rozwojem płodu i należy jej unikać w czasie ciąży)
    • Herbata z mięty polej (może stymulować skurcze macicy i należy jej unikać podczas ciąży)
    • Herbata z przęśli chińskiej (podczas ciąży należy unikać przęśli chińskiej, ponieważ może stymulować skurcze macicy; stwierdzono również, że przenika ono przez łożysko i zwiększa częstość akcji serca płodu)• Herbata z krwawnika pospolitego (krwawnik pospolity rozluźnia mięśnie i uważa się, że wiąże się z ryzykiem poronienia)
    • Herbata z dzięgla chińskiego (to zioło może stymulować krwawienie)

    Z umiarem…

     

    Następujące herbaty zawierają kofeinę, a u kobiet w ciąży zaleca się ograniczenie spożycia kofeiny do mniej niż 200 mg dziennie. Jeśli próbujesz uniknąć kofeiny podczas ciąży, unikaj całkowicie następujących herbat:

     

    • Czarna herbata
    • Zielona herbata
    • Herbata chai
    • Herbata Earl Grey
    • Herbata Oolong
    • Herbata Darjeeling
    • Herbata Lapsang souchong
    • Czarna herbata Golden Monkey
    • Herbata z liczi
    • Herbata Hong mao
    • Herbata Nilgiris

    A co z zieloną herbatą?

     

    Istnieją różne opinie na temat tego, jak bezpieczna jest zielona herbata dla kobiet w ciąży. Zawiera ona kofeinę i dlatego należy ograniczyć jej spożycie, ale istnieją również dowody sugerujące, że może zmniejszyć wchłanianie kwasu foliowego. Kwas foliowy jest bardzo ważny podczas ciąży, zwłaszcza w pierwszym trymestrze, dlatego niektóre kobiety na czas ciąży całkowicie rezygnują z zielonej herbaty.

    Herbaty uważane za bezpieczne

     

    Nie ma badań klinicznych ani dowodów potwierdzających bezpieczeństwo herbat ziołowych. Jednak następujące herbaty ziołowe są uważane za bezpieczne do picia (z umiarem) w ciąży:

     

    • Herbata z liści malinowych (ta herbata jest uważana za bezpieczną po 24. tygodniu ciąży, ale należy jej unikać do tego czasu)
    • Herbata z mięty (herbata często stosowana do zwalczania nudności we wczesnej ciąży)
    • Herbata z liści mleczu (wysoka zawartość potasu)
    • Herbata rooibos (bez kofeiny i z dużą ilością antyoksydantów)

     

    Niektórzy pracownicy służby zdrowia zalecą ograniczenie ilości herbaty ziołowej do jednej lub dwóch filiżanek dziennie. W Wielkiej Brytanii NHS zaleca ograniczenie spożycia herbat ziołowych do czterech filiżanek dziennie. 

     

    W razie jakichkolwiek obaw zawsze należy porozmawiać z lekarzem lub pracownikiem służby zdrowia na temat tego, które herbaty ziołowe są bezpieczne w danej sytuacji. Jeśli wolisz zachować szczególną ostrożność, zawsze możesz zrezygnować z herbaty ziołowej aż do momentu narodzin dziecka.

     

    Autor: Team Health & Parenting

    You are about to visit a Philips global content page

    You are about to visit the Philips USA website.

    Zarejestruj

    Zamów subskrypcję biuletynu

    Zobacz też:

    You are about to visit a Philips global content page

    You are about to visit the Philips USA website.

    Naszą witrynę najlepiej wyświetlać w najnowszych wersjach przeglądarek Microsoft Edge, Google Chrome lub Firefox.