Tegoroczny Szczyt Klimatyczny COP24 obfitował w panele dedykowane rozwojowi miast. Jednym z takich wydarzeń była debata „Corporate social responsibility – entrepreneurship for the sustainable development”, podczas której wyróżnienia otrzymały firmy zaangażowane razem z UN Global Compact w działania na rzecz osiągnięcia Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDGs) przyjętych w 2015 roku przez 193 państwa członkowskie ONZ. Firma Philips została doceniona za zaangażowanie w efektywną realizację w Polsce programu „SDG11 Program ten dzieli się na cztery główne części: monitoring i jakość powietrza, zrównoważony transport, zrównoważone budownictwo i technologie grzewcze. Jest odpowiedzią na szybko postępujące zmiany demograficzne, m.in. zwiększającą się populację miejską, a w konsekwencji powstające problemy cywilizacyjne. Procesy urbanizacji mają duży wpływ na zużycie zasobów słodkiej wody, systemy kanalizacyjne, warunki życia czy publiczną służbę zdrowia. W Polsce w pierwszej kolejności skupiono się na jakości powietrza, jako najpilniejszym problemie.
– Zrównoważone Miasta”.
W 2017 r. aż 36 z 50 europejskich miast o największym zanieczyszczeniu powietrza było miastami polskimi."
Reinier Schlatmann
Prezes firmy Philips w Europie Środkowo-Wschodniej
Miasta zajmują zaledwie 3% powierzchni ziemi, ale odpowiadają za 60-80% zużycia energii i 75% emisji dwutlenku węgla. W 2017 r. aż 36 z 50 europejskich miast o największym zanieczyszczeniu powietrza było miastami polskimi. Jakość powietrza ma znaczący wpływ na zdrowie ludzi, dlatego jako lider rozwiązań poprawiających jakość ludzkiego życia, szukamy rozwiązań które mogą m.in. polepszyć jakość powietrza, ponadto od lat inwestujemy w rozwój przyjaznych środowisku technologii. Rozumiemy zmieniające się środowisko, dlatego też na co dzień podejmujemy działania w celu zmniejszenia wpływu naszej działalności na środowisko – powiedział Reinier Schlatmann, prezes firmy Philips w Europie Środkowo-Wschodniej.
Realizacja Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ wpisuje się w długofalową strategię firmy Philips. Celem firmy jest poprawa życia 3 miliardów osób rocznie do 2025 r.
Ewa Piaseczna – Spitaleri Brand & Communication Manager Komunikacja korporacyjna oraz profesjonalna opieka zdrowotna
You are about to visit a Philips global content page
ContinueStrona przeznaczona wyłącznie dla osób, które stosują wyroby medyczne jako profesjonaliści, w tym osób wykonujących zawody medyczne, osób działających na rzecz podmiotów ochrony zdrowia lub podmiotów prowadzących obrót wyrobami medycznymi w charakterze profesjonalnym.
Czy jesteś osobą spełniającą powyższe kryteria?