Jak usunąć kamień ze steamera do ubrań/wielofunkcyjnego urządzenia do prasowania Philips?
Znajdź model ręcznego lub stojącego steamera i odpowiedni dla niego sposób usuwania kamienia
aby znaleźć model ręcznego steamera Philips i zastosować odpowiednią procedurę usuwania kamienia przedstawioną poniżej, zapoznaj się z instrukcją obsługi lub sprawdź numer modelu pod zbiornikiem wody, z tyłu uchwytu lub pod głowicą steamera (patrz ilustracje A i B). Przykłady numerów modeli: STH7030/10, GC801/10.
Stojący steamer:
aby znaleźć model stojącego steamera Philips i zastosować odpowiednią procedurę usuwania kamienia przedstawioną poniżej, zapoznaj się z instrukcją obsługi lub sprawdź numer modelu pod podstawą stojącego steamera (patrz ilustracja C). Przykłady numerów modeli: STE3170/80, GC482/27.
Dlaczego konieczne jest usuwanie kamienia?
Funkcja Quick Calc Release
Uwaga: Czyszczenie steamera z kamienia powinno się odbywać mniej więcej raz w miesiącu (częściej, jeżeli woda w kranie jest bardzo twarda).
- Odłącz urządzenie od gniazdka elektrycznego i poczekaj, aż ostygnie (co najmniej godzinę).
- Usuń pokrywę z napisem „De-Calc”.
- Przytrzymaj urządzenie nad zlewem, zdejmij gumową zatyczkę i delikatnie przechyl, aby wylać wodę wraz z kamieniem.
- Ponownie załóż zatyczkę i pokrywę.
- Ten proces należy powtarzać co miesiąc lub częściej, jeśli zachodzi taka potrzeba.
Funkcja Easy Rinse Off Scale (łatwe wypłukiwanie kamienia)
Uwaga: Jeżeli regularnie korzystasz ze steamera, czyszczenie kamienia powinno się odbywać mniej więcej raz w miesiącu (częściej, jeżeli woda w kranie jest twarda).
- Podłącz steamer do ubrań do sieci elektrycznej, włącz go i odczekaj 30 sekund, aż się nagrzeje.
- Naciśnij i przytrzymaj jednocześnie przycisk ustawienia pary i przycisk włączania pary, aż zaczną migać 2 kontrolki LED.
- Przytrzymaj urządzenie nad zlewem i delikatnie potrząśnij, aby wylać gorącą wodę i kamień.
- Po 30 sekundach zacznie migać tryb ECO, sygnalizując, że urządzenie ponownie się nagrzewa.
- Możesz je wyłączyć i odłączyć od sieci elektrycznej.
- Poczekaj 60 minut, aż steamer do ubrań ostygnie, a następnie wytrzyj stopę steamera miękką szmatką.
Usuwanie kamienia nie jest wymagane
Dzięki opatentowanej konstrukcji silnika firmy Philips nie trzeba usuwać kamienia z urządzenia. Kamień zostanie automatycznie usunięty i umieszczony w podstawie urządzenia. Specjalnie zaprojektowaliśmy to miejsce, aby przechowywać tam kamień, tak aby nie były wymagane żadne dalsze działania.
Możesz prasować parą tyle, ile chcesz, używając zwykłej wody z kranu lub wody destylowanej/demineralizowanej, jeśli mieszkasz na obszarze z twardą wodą (możesz też użyć 50% wody demineralizowanej zmieszanej z wodą z kranu).
Funkcja Basic Rinse
- Odłącz urządzenie od gniazdka elektrycznego i poczekaj, aż ostygnie (co najmniej godzinę).
- Gdy urządzenie ostygnie, złóż stojak, odłącz wężyk parowy i wyjmij zbiornik na wodę.
- Wylej do zlewu wodę z podstawki i delikatnie potrząśnij urządzeniem.
- Napełnij zbiornik wody i umieść go z powrotem w urządzeniu. Poczekaj 10 sekund. Potrząśnij. Opróżnij. Powtórz tę czynność kilka razy.
- Ten proces należy powtarzać co miesiąc lub częściej, jeśli zachodzi taka potrzeba.
Funkcja Easy Rinse de-calc
- Odłącz urządzenie od gniazdka elektrycznego i poczekaj, aż ostygnie (co najmniej godzinę).
- Upewnij się, że woda znajduje się na poziomie powyżej oznaczenia MIN. Przytrzymaj steamer nad wiadrem lub odpływem.
- Obróć pokrętło DE-CALC w lewo, aby je wyjąć. Poczekaj, aż wypłynie woda i kamień.
- Gdy to nastąpi, załóż pokrętło funkcji DE-CALC i dokręć je w prawą stronę, aby je zablokować.
- Ten proces należy powtarzać co miesiąc lub częściej, jeśli zachodzi taka potrzeba.
Funkcja Auto Clean
Uwaga: Jeżeli regularnie korzystasz ze steamera do ubrań, należy go czyścić co 2 tygodnie.
- Napełnij zbiornik wodą i podłącz steamer do gniazdka w pobliżu zlewu.
- Skieruj głowicę steamera do zlewu. Naciśnij i przytrzymaj przycisk AUTO CLEAN przez 2 sekundy.
- Odczekaj 2 minuty, dopóki urządzenie się nie wyłączy. Kontrolka funkcji AUTO CLEAN powinna zgasnąć.
- Ten proces należy powtarzać co miesiąc lub częściej, jeśli zachodzi taka potrzeba.
Czy wykonanie powyższych czynności pozwoliło rozwiązać problem? Jeśli nie, skontaktuj się z nami w celu uzyskania pomocy.