Myj blok zaparzający raz w tygodniu pod bieżącą wodą a raz w miesiącu użyj tabletki odtłuszczającej, aby zapewnić lepszy smak kawy i chronić ekspres przed zapychaniem.
Myj blok zaparzający raz w tygodniu pod bieżącą wodą a raz w miesiącu użyj tabletki odtłuszczającej, aby zapewnić lepszy smak kawy i chronić ekspres przed zapychaniem.
Raz w miesiącu czyść obieg mleka, aby dokładnie usunąć pozostałości mleka oraz niepożądane zapachy i zapewnić kawę z aksamitnie gładką mleczną pianką.
Wymieniaj filtr AquaClean nawet co 3 miesiące**, aby zapobiegać odkładaniu się kamienia i delektuj się aromatyczną kawą każdego dnia!
Odkamieniaj ekspres nawet raz na 2 lata*, by skutecznie zadbać o odpowiednią temperaturę i smak kawy.
* W przypadku 8 wymian filtra, zgodnie ze wskazaniami urządzenia. Rzeczywista liczba filiżanek zależy od wybranego rodzaju kawy, płukania i czyszczenia.
** Zgodnie ze wskazaniami ekspresu; zależy od twardości wody.
Smarowanie modułu parzenia ekspresu do kawy zapewnia płynne poruszanie się części mechanicznych, co pozwala uzyskać optymalną wydajność urządzenia. W tym celu używaj smaru Philips/Saeco. Poniższy film pokazuje, które części należy smarować.
Jak wykonać smarowanie:
Częstotliwość smarowania modułu parzenia:
• Jeśli parzysz 1–5 filiżanek kawy dziennie, smaruj blok zaparzający co 4 miesiące.
• Jeśli parzysz 6–10 filiżanek kawy dziennie, smaruj blok zaparzający co 2 miesiące.
• Jeśli parzysz powyżej 10 filiżanek kawy dziennie, smaruj blok zaparzający raz w miesiącu.
Aby włożyć moduł parzenia do ekspresu, urządzenie musi znajdować się w pozycji neutralnej. Poniższy film pokazuje, jak to zrobić.
Jeśli masz trudności z włożeniem modułu parzenia do ekspresu do kawy:
Aby można było wyjąć moduł parzenia z ekspresu, urządzenie musi znajdować się w pozycji neutralnej.
Jeśli masz trudności z wyjęciem modułu parzenia z ekspresu do kawy:
Tak, tacka ociekowa ekspresu do kawy może napełniać się całkiem szybko — nie oznacza to, że urządzenie działa nieprawidłowo.
Podczas eksploatacji obwody w urządzeniu są płukane wodą, która automatycznie spływa na tackę ociekową. Nie jest to widoczne z zewnątrz, dlatego może się wydawać, że tacka ociekowa wypełnia się dość szybko.
• Płukanie zapewnia optymalną pracę urządzenia.
• Opróżniaj i czyść tackę ociekową za każdym razem po ukazaniu się na pokrywce wskaźnika jej zapełnienia.
Wskazówka: możesz umieścić filiżankę pod kranikiem dozownika w celu zebrania wydostającej się z niego wody podczas cykli automatycznego płukania i samoczyszczenia.
Zawsze opróżniaj pojemnik na fusy przy włączonym urządzeniu.
Jeśli szuflada na fusy kawowe jest opróżniana w czasie, gdy urządzenie jest wyłączone, licznik cyklów parzenia kawy nie jest resetowany, dlatego komunikat nie znika z wyświetlacza.
Nie wkładaj szuflady na fusy kawowe z powrotem zbyt szybko. Odczekaj około 5 sekund, zanim włożysz ją z powrotem do urządzenia.
Ekspres do kawy będzie wylewać tylko wodę i/lub ziarna nie będą mielone, jeśli lejek kawy jest zablokowany.
Aby udrożnić lejek kawy:
• Wyjmij moduł parzenia i wyczyść lejek kawy uchwytem łyżki. Obejrzyj film instruktażowy.
• Jeśli w lejku nie ma zmielonej kawy, włóż uchwyt łyżki do lejka od dołu.
• Jeśli posiadasz ekspres Moltio lub GranBaristo z wyjmowanym pojemnikiem na ziarna kawy, wyciągnij pojemnik i rozłóż go. Usuń wszystkie ziarna, które utknęły w dwóch odrębnych częściach pojemnika.
Przyczyny komunikatów o błędach 1, 3, 4, 5 lub 14, które pojawiają się na wyświetlaczu ekspresu do kawy, zostały podane poniżej. Jeśli pojawi się inny kod, należy skontaktować się z Centrum Obsługi Klienta.
E01
Lejek kawy jest zablokowany przez zmieloną kawę.
Aby udrożnić lejek kawy:
• Wyjmij moduł parzenia i wyczyść lejek kawy uchwytem łyżki.
• Jeśli w lejku nie ma zmielonej kawy, włóż uchwyt łyżki do lejka od dołu.
E03
Moduł parzenia jest zapchany lub nie został odpowiednio nasmarowany.
• Opłucz moduł parzenia świeżą wodą, zwracając szczególną uwagę na filtr.
• Nasmaruj moduł parzenia zgodnie z instrukcjami zawartymi w części dotyczącej czyszczenia i konserwacji.
E04:
Moduł parzenia jest zapchany, nie został odpowiednio nasmarowany lub nie jest zablokowany w odpowiedniej pozycji.
• Opłucz moduł parzenia świeżą wodą, zwracając szczególną uwagę na filtr.
• Nasmaruj moduł parzenia zgodnie z instrukcjami zawartymi w części dotyczącej czyszczenia i konserwacji.
• Włóż z powrotem moduł parzenia i upewnij się, że jest zablokowany na właściwym miejscu. Kiedy moduł znajdzie się w odpowiedniej pozycji, usłyszysz delikatne kliknięcie.
• Wyłącz urządzenie i włącz je ponownie.
E05:
• Jako że przyczyn może być wiele, należy skontaktować się z Centrum Obsługi Klienta w celu uzyskania pomocy.
E14:
• Urządzenie przegrzało się.
• Wyłącz urządzenie i poczekaj 60 minut.
Jeśli z ekspresu wydobywa się tylko kilka kropel kawy, istnieje kilka możliwych przyczyn tego problemu.
1. Moduł parzenia jest zapchany lub nie został odpowiednio nasmarowany.
• Opłucz moduł parzenia świeżą wodą, zwracając szczególną uwagę na filtr.
• Nasmaruj moduł parzenia zgodnie z instrukcjami zawartymi w części dotyczącej czyszczenia i konserwacji.
2. Kranik kawy jest zapchany.
• Wyczyść kranik kawy za pomocą igły.
3. Filtr wody (np. AquaClean/Brita) nie został prawidłowo przygotowany lub jest zapchany.
• Wyciągnij filtr ze zbiornika wody i zanurz go w wodzie do góry dnem.
• Włóż filtr z powrotem i nalej 2–3 filiżanki gorącej wody.
• Jeśli problem nadal występuje, przygotuj kawę bez użycia filtra. Gdy ekspres zadziała prawidłowo, będzie to oznaczać, że filtr jest zapchany i należy go wymienić.
4. Ekspres należy oczyścić z kamienia.
• Wykonaj proces usuwania kamienia, używając odkamieniacza Philips/Saeco.
Jeśli ekspres parzy wodnistą kawę, istnieją różne możliwe przyczyny i rozwiązania tego problemu.
1. Podczas pierwszego użycia:
• System adaptacyjny Saeco nadal się dostosowuje. Zaparz jeszcze kilka filiżanek kawy.
• Opłucz moduł parzenia świeżą wodą, zwracając szczególną uwagę na filtr.
• Nasmaruj moduł parzenia zgodnie z instrukcjami zawartymi w rozdziale „Czyszczenie i konserwacja”.
3. Lejek kawy jest zablokowany przez zmieloną kawę.
Udrożnij lejek kawy:
• Wyjmij moduł parzenia i wyczyść lejek kawy uchwytem łyżki.
• Jeśli w lejku nie ma zmielonej kawy, włóż uchwyt łyżki do lejka od dołu.
Jeśli pojemnik na mleko nie spienia mleka, istnieją różne możliwe przyczyny rozwiązania tego problemu.
1. Części pojemnika na mleko są zabrudzone.
• Rozłóż wszystkie części i umyj je ciepłą wodą / płynem do mycia naczyń.
2. Dozownik pojemnika na mleko nie jest całkowicie wyciągnięty.
• Sprawdź, czy jest całkowicie wyciągnięty.
3. Rurka do mleka nie jest prawidłowo połączona z elementem spieniającym.
• Przymocuj rurkę do mleka do elementu spieniającego w odpowiedni sposób.