Sytuacja
Po uruchomieniu funkcji Smart TV wyświetlany jest komunikat „Nie znaleziono serwera Philips”
Article Published Date : 2019-03-18
Sytuacja
Po uruchomieniu funkcji Smart TV wyświetlany jest komunikat „Nie znaleziono serwera Philips”
Upewnij się, że:
• Telewizor jest podłączony do sieci domowej za pomocą przewodu lub sieci Wi-Fi (patrz instrukcja obsługi telewizora)
• Oprogramowanie telewizora jest aktualne
Komunikat „Nie znaleziono serwera Philips” oznacza, że należy sprawdzić połączenie pomiędzy telewizorem a portalem Smart TV.
Poniższe dwie czynności mogą osobno zapewnić rozwiązanie. Spróbuj ponownie połączyć się z portalem SmartTV po każdym kroku.
Spowoduje to odświeżenie połączenia funkcji SmartTV z Internetem
• Wyjmij wtyczkę przewodu zasilającego telewizora z gniazdka na co najmniej 1 minutę.
• Po ponownym włączeniu telewizora odczekaj co najmniej dwie minuty, aby dać routerowi i funkcji SmartTV czas na nawiązanie nowego połączenia.
Naciśnij przycisk „Home” na pilocie zdalnego sterowania telewizora i wybierz:
Konfiguracja > [Ustawienia sieci] (Network Settings) > [Wyczyść pamięć aplikacji] (Clear Apps memory)
Uwaga: w przypadku modeli telewizorów sprzed 2013 r. to menu może mieć nazwę: [Wyczyść pamięć Internetu] (Clear Internet Memory), [Wyczyść pamięć aplikacji] (Clear Apps Memory) lub [Wyczyść pamięć NetTV] (Clear NetTV memory). Po zakończeniu tej procedury nie zostanie wyświetlone potwierdzenie.
• Naciśnij przycisk „Home” na pilocie zdalnego sterowania telewizora i wybierz:
Ustawienia > [Ustawienia sieci] (Network Settings) > [Wyświetl ustawienia sieci] (View network settings) > [Adres IP] (IP Address)
Adres IP zaczyna się od 169 lub 0.0:
Należy sprawdzić połączenie pomiędzy telewizorem i routerem. Przejdź do artykułu „Co zrobić w przypadku trudności z nawiązaniem połączenia bezprzewodowego?”
Adres IP zaczyna się od 192, 10 lub czegoś innego:
Prosimy o kontynuowanie zgodnie z krokami poniżej
Jeśli data ustawiona w telewizorze jest niewłaściwa, Smart TV nie może nawiązać połączenia z serwerem i pojawia się komunikat „Nie znaleziono serwera Philips”.
Aby zmienić datę w telewizorze, naciśnij przycisk „Home” na pilocie zdalnego sterowania telewizora i wybierz:
• Konfiguracja > [Ustawienia telewizora] (TV Settings) > Preferencje > Zegar > Ręcznie
• Szczególnie data musi być poprawna; czas może się różnić o kilka minut
Uwaga: w Holandii ustawienia daty i godziny nie są dostępne w menu. Wykonaj czynności opisane w punkcie 6 i tymczasowo wybierz inny kraj instalacji
Telewizor potrzebuje silnego sygnału Wi-Fi. Należy pamiętać, że zasięg Wi-Fi telewizora może się różnić od zasięgu mniejszych urządzeń, takich jak komputery. Aby sprawdzić sygnał sieci Wi-Fi:
• Naciśnij przycisk „Home” na pilocie zdalnego sterowania telewizora i wybierz:
Konfiguracja > [Ustawienia sieci] (Network Settings) > [Wyświetl ustawienia sieci bezprzewodowej] (View Wireless Settings)
• Siła sygnału powinna być większa niż 3 kreski z 5 (60%).
Zmniejsz odległość pomiędzy telewizorem i routerem, a najlepiej zastosuj połączenie przewodowe, które jest bardziej stabilne.
Pamiętaj, że nagrania, ustawienia i informacje o kanałach zostaną utracone podczas ponownej instalacji.
Naciśnij przycisk „Home” na pilocie zdalnego sterowania telewizora i wybierz:
Konfiguracja > [Ustawienia telewizora] (TV Settings) > [Zainstaluj ponownie telewizor] (Reinstall TV)