Poniżej znajdziesz listę najczęściej zadawanych pytań. Wszystkie rozwiązania oraz filmy instruktażowe mają zastosowanie do poniższych automatycznych ekspresów do kawy firmy Philips (modele Philips 2000, Philips 2100, Philips 3000, Philips 3100, Philips 4000 i Philips 5000).
Lejek kawy jest zablokowany przez zmieloną kawę. Problem może rozwiązać udrożnienie lejka kawy. Postępuj zgodnie z instrukcjami zawartymi w filmie instruktażowym*. 1. Wyłącz urządzenie. 2. Wyjmij blok zaparzający. 3. Włóż uchwyt łyżki do lejka kawy i udrożnij go. 4. Włóż blok zaparzający z powrotem do urządzenia. 5. Włącz urządzenie. 6. Zmień ustawienie grubości mielenia na grubsze mielenie kawy. * Film instruktażowy dotyczy wszystkich w pełni automatycznych ekspresów do kawy, nie tylko modeli wymienionych w tytule.
Gdy pojawia się błąd przycisku serwisowego 1, 3, 4, 5, 14 lub 19, nie można korzystać z urządzenia. Filmy instruktażowe* pomogą Ci rozwiązać ten problem. Jeśli pojawi się jakikolwiek inny kod, zalecamy skontaktowanie się z centrum obsługi klienta w celu uzyskania pomocy.
Błąd przycisku serwisowego 1 Oznacza to, że lejek kawy jest zablokowany przez zmieloną kawę. Problem może rozwiązać udrożnienie lejka kawy. Postępuj zgodnie z instrukcjami zawartymi w filmie instruktażowym. 1. Wyłącz urządzenie. 2. Wyjmij blok zaparzający. 3. Włóż uchwyt łyżki do lejka kawy i udrożnij go. 4. Włóż blok zaparzający z powrotem do urządzenia. 5. Włącz urządzenie. 6. Zmień ustawienie grubości mielenia na grubsze mielenie kawy. * Film instruktażowy dotyczy wszystkich w pełni automatycznych ekspresów do kawy, nie tylko modeli wymienionych w tytule.
Błąd przycisku serwisowego 3/4 Blok zaparzający jest zapchany, nie został odpowiednio nasmarowany lub nie jest zablokowany w odpowiedniej pozycji. Postępuj zgodnie z instrukcjami zawartymi w filmie instruktażowym*, aby rozwiązać ten problem. 1. Wyłącz urządzenie. 2. Wyjmij blok zaparzający, a następnie opłucz go dokładnie pod bieżącą wodą. 3. Nasmaruj blok zaparzający tak, jak pokazano w filmie pomocniczym. 4. Włóż z powrotem blok zaparzający i upewnij się, że jest zablokowany na miejscu. Kiedy blok znajdzie się w odpowiedniej pozycji, usłyszysz ciche kliknięcie. 5. Ponownie włącz urządzenie. * Film instruktażowy dotyczy wszystkich w pełni automatycznych ekspresów do kawy, nie tylko modeli wymienionych w tytule.
Błąd przycisku serwisowego 5 Przyczyny tego błędu mogą być różne. Jedno z opisanych poniżej działań może rozwiązać ten problem. Bardziej szczegółowe instrukcje zawiera film instruktażowy*. 1. W obiegu wody jest powietrze lub ziarna kawy utknęły pod zbiornikiem wody
Wyłącz urządzenie. Wylej wodę i sprawdź, czy komora zbiornika wody jest czysta. Upewnij się, że nie ma w niej ziaren kawy lub ich pozostałości. Następnie ponownie włącz ekspres i spróbuj przepuścić przez obieg 2–3 szklanki gorącej wody.
2. W przypadku korzystania z filtra AquaClean/Brita
Filtr nie został odpowiednio przygotowany przed instalacją lub jest zatkany.
Wyłącz urządzenie. Wyjmij filtr i ponownie spróbuj zaparzyć kawę. Jeśli to rozwiązanie zadziała, upewnij się, że filtr wody jest odpowiednio przygotowany, zanim umieścisz go z powrotem w urządzeniu. Włóż przygotowany filtr na miejsce. Jeśli problem nadal występuje, może to oznaczać, że filtr jest zatkany i trzeba go wymienić.
3. Blok zaparzający jest zapchany
Wyłącz urządzenie. Wyjmij blok zaparzający, opłucz go pod bieżącą wodą i w razie potrzeby nasmaruj. Umieść blok z powrotem w urządzeniu. Włącz ekspres.
4. Części osadzonego kamienia blokują obieg
Wyłącz urządzenie na kilka godzin. Ponownie włącz ekspres. Jeśli kod błędu zniknął, przeprowadź proces usuwania kamienia. Używaj wyłącznie specjalnego środka Philips/Saeco przeznaczonego do tego celu. W sekcji dotyczącej usuwania kamienia znajdziesz szczegółowe instrukcje dla swojego urządzenia.
* Film instruktażowy dotyczy wszystkich w pełni automatycznych ekspresów do kawy, nie tylko wymienionych modeli.
Błąd przycisku serwisowego 14 Urządzenie przegrzało się. Wyłącz je na 60 minut.
Błąd przycisku serwisowego 19
Jeśli z ekspresu wydobywa się tylko kilka kropel kawy, trzeba sprawdzić kilka możliwych przyczyn tego problemu. W tym celu zapoznaj się z poniższymi informacjami. * Film instruktażowy dotyczy wszystkich w pełni automatycznych ekspresów do kawy, nie tylko wymienionych modeli.
1. Blok zaparzający jest zapchany przez zanieczyszczenia lub nie został odpowiednio nasmarowany
Wyjmij blok zaparzający, opłucz go pod bieżącą wodą i w razie potrzeby nasmaruj. Obejrzyj filmy* zawierający instrukcje czyszczenia/smarowania bloku zaparzającego oraz wyjmowania go i umieszczania z powrotem w urządzeniu.
2. Dozownik kawy jest zapchany.
Spróbuj ostrożnie odblokować otwory dozownika kawy za pomocą igły.
3. W przypadku korzystania z filtra AquaClean/Brita
Filtr nie został odpowiednio przygotowany przed instalacją lub jest zatkany.
Wyłącz urządzenie. Wyjmij filtr i ponownie spróbuj zaparzyć kawę. Jeśli to rozwiązanie zadziała, upewnij się, że filtr jest odpowiednio przygotowany, zanim umieścisz go z powrotem w urządzeniu. Obejrzyj film zawierający instrukcje przygotowywania filtra AquaClean. Włóż przygotowany filtr na miejsce i zaparz kawę. Jeśli problem nadal występuje, może to oznaczać, że filtr jest zatkany i trzeba go wymienić.
4. Należy przeprowadzić odkamienianie ekspresu.
Jeśli kamień nie był usuwany z ekspresu od jakiegoś czasu lub proces ten został kilkakrotnie odłożony na później, należy to zrobić właśnie teraz. Używaj wyłącznie specjalnego środka Philips/Saeco przeznaczonego do tego celu. Na stronie poświęconej usuwaniu kamienia znajdziesz instrukcje właściwe dla swojego urządzenia.
5. Pozwól urządzeniu na dozowanie gorącej wody
W systemie może znajdować się powietrze. Można je usunąć, przepuszczając odrobinę gorącej wody przez obieg urządzenia.
Jeśli kawa przygotowywana przez ekspres jest zbyt wodnista, trzeba sprawdzić kilka możliwych przyczyn tego problemu. W tym celu zapoznaj się z poniższymi informacjami. 1. Podczas pierwszego użycia Pierwsze filiżanki napojów mogą być wodniste, ponieważ system adaptacyjny ekspresu Saeco nadal się dostosowuje. Spróbuj zaparzyć kolejnych 5–7 filiżanek kawy. 2. Blok zaparzający jest zapchany przez zanieczyszczenia lub nie został odpowiednio nasmarowany Wyjmij blok zaparzający, opłucz go pod bieżącą wodą i w razie potrzeby nasmaruj. Obejrzyj film* zawierający instrukcje czyszczenia/smarowania bloku zaparzającego oraz wyjmowania go i umieszczania z powrotem w urządzeniu. Postępuj zgodnie z tymi instrukcjami. 3. Ilość kawy została dostosowana za pomocą funkcji MEMO Za pomocą przycisku kawy dostosuj ilość zaparzanej kawy do swoich preferencji. Naciśnij i przytrzymaj odpowiedni przycisk, aż na wyświetlaczu pojawi się ikona „pamięć”. Urządzenie przejdzie wówczas do fazy programowania i zacznie parzyć wybraną kawę. Postępuj zgodnie z instrukcjami zawartymi w filmie instruktażowym* dotyczącym pierwszego użycia ekspresu oraz dostosowywania jego ustawień. 4. Lejek kawy jest zablokowany przez zmieloną kawę Problem może rozwiązać udrożnienie lejka kawy. Postępuj zgodnie z instrukcjami zawartymi w filmie instruktażowym* dotyczącym czyszczenia urządzenia. 5. Ustawiono grube mielenie kawy Ustaw drobniejsze mielenie kawy. Postępuj zgodnie z instrukcjami zawartymi w filmie instruktażowym* dotyczącym pierwszego użycia ekspresu oraz dostosowywania jego ustawień. * Film instruktażowy dotyczy wszystkich w pełni automatycznych ekspresów do kawy, nie tylko modeli wymienionych w tytule.
Jeśli pojemnik na fusy jest opróżniany w czasie, gdy urządzenie jest wyłączone, licznik cyklów parzenia kawy nie jest resetowany, dlatego komunikat „empty coffee grounds container” (opróżnij pojemnik na fusy) nie znika z wyświetlacza. Możliwe jest również, że ekspres wyświetla komunikat, chociaż pojemnik nie jest jeszcze pełny.
Aby komunikat zniknął:
• Wyciągnij pojemnik na fusy, gdy urządzenie jest włączone, i poczekaj co najmniej 5 sekund, a następnie włóż pojemnik z powrotem.
Jeśli nie można włożyć bloku zaparzającego, oznacza to, że urządzenie i blok zaparzający nie znajdują się w pozycji neutralnej. Wykonaj poniższe czynności i obejrzyj film* zawierający bardziej szczegółowe instrukcje. 1. Włóż z powrotem pojemnik na fusy oraz tackę ociekową i zamknij klapkę serwisową, pozostawiając blok zaparzający na zewnątrz. 2. Naciśnij wyłącznik, aby wyłączyć urządzenie. Poczekaj, aż ekspres wyłączy się całkowicie i nie będzie wydawać żadnych dźwięków. 3. Ustaw główny wyłącznik, znajdujący się w tylnej części urządzenia, w pozycji „WYŁĄCZONY” (0). Jeżeli urządzenie nie ma głównego wyłącznika, wyjmij wtyczkę zasilania z gniazdka elektrycznego. 4. Ustaw główny wyłącznik, znajdujący się w tylnej części urządzenia, w pozycji „WŁĄCZONY” (-). Jeżeli urządzenie nie ma głównego wyłącznika, włóż wtyczkę zasilania z powrotem do gniazdka elektrycznego. 5. Naciśnij wyłącznik, aby włączyć urządzenie ponownie. Poczekaj, aż urządzenie włączy się całkowicie i nie będzie wydawać żadnych dźwięków. 6) Ustaw blok zaparzający w położeniu neutralnym, tak jak pokazano w filmie instruktażowym, ponieważ w innym położeniu nie da się go włożyć. 7. Wyjmij pojemnik na fusy i tackę ociekową, otwórz klapkę serwisową i wsuń blok zaparzający z powrotem do urządzenia po prowadnicy. Nie naciskaj przycisku podczas wsuwania bloku. 8. Włóż ponownie pojemnik na fusy i tackę ociekową, a następnie zamknij klapkę serwisową. * Film instruktażowy dotyczy wszystkich w pełni automatycznych ekspresów do kawy, nie tylko wymienionych modeli.
Jeśli nie można wyjąć bloku zaparzającego, oznacza to, że mechanizm nie znajduje się w pozycji neutralnej. Wykonaj poniższe czynności i obejrzyj film* zawierający bardziej szczegółowe instrukcje. 1. Włóż ponownie pojemnik na fusy i tackę ociekową, a następnie zamknij klapkę serwisową. 2. Naciśnij wyłącznik, aby wyłączyć urządzenie. Poczekaj, aż ekspres wyłączy się całkowicie i nie będzie wydawać żadnych dźwięków. 3. Ustaw główny wyłącznik, znajdujący się w tylnej części urządzenia, w pozycji „WYŁĄCZONY” (0). Jeżeli urządzenie nie ma głównego wyłącznika, wyjmij wtyczkę zasilania z gniazdka elektrycznego. 4. Ustaw główny wyłącznik, znajdujący się w tylnej części urządzenia, w pozycji „WŁĄCZONY” (-). Jeżeli urządzenie nie ma głównego wyłącznika, włóż wtyczkę zasilania z powrotem do gniazdka elektrycznego. 5. Naciśnij wyłącznik, aby włączyć urządzenie ponownie. Poczekaj, aż urządzenie włączy się całkowicie i nie będzie wydawać żadnych dźwięków. Uwaga: nie podejmuj żadnych działań, takich jak otwieranie klapki serwisowej / wyjmowanie tacki ociekowej lub pojemnika na fusy, dopóki urządzenie nie będzie gotowe do użycia. 6. Wyciągnij pojemnik na fusy i tackę ociekową, a następnie otwórz klapkę serwisową. 7. Ponownie spróbuj wyjąć blok zaparzający. Pchnij uchwyt na bok, przytrzymaj go i pociągnij blok zaparzający do siebie. Nigdy nie wyciągaj bloku zaparzającego podczas procesu usuwania kamienia. Zawsze należy poczekać, aż ten proces zostanie zakończony. * Film instruktażowy dotyczy wszystkich w pełni automatycznych ekspresów do kawy, nie tylko wymienionych modeli.
Obecność wody pod ekspresem może mieć kilka przyczyn — nie wskazuje to bezpośrednio na usterkę techniczną. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z poniższymi informacjami i obejrzyj film* zawierający bardziej szczegółowe instrukcje. Jeśli na tacce ociekowej znajduje się woda, nie martw się — to całkowicie normalne: Jest to woda wydostająca się podczas cykli automatycznego płukania, przeprowadzanych przez urządzenie podczas użytkowania, która spływa bezpośrednio do tacki ociekowej. Nie oznacza to, że urządzenie przecieka. Jeśli woda pod urządzeniem jest brązowa lub zawiera drobiny kawy, upewnij się, że przyczyną tej sytuacji nie jest: przepełnienie tacki ociekowej, rozlanie napoju, wyjęcie tacki ociekowej podczas korzystania z urządzenia lub zapchanie bloku zaparzającego / szuflady na pozostałości kawy. Aby zapobiegać takim sytuacjom lub rozwiązać problem: - Opróżnij tackę ociekową, gdy na pokrywce pojawi się wskaźnik jej zapełnienia. - Przed rozpoczęciem usuwania kamienia z urządzenia sprawdź, czy tacka ociekowa jest pusta. - Upewnij się, że urządzenie znajduje się na poziomej powierzchni. - Wyjmij blok zaparzający oraz szufladę na pozostałości kawy i opłucz je pod bieżącą wodą. Czysta woda pod urządzeniem Jeśli zbiornik wody jest usytuowany w przedniej części urządzenia, może nie być dokładnie włożony, dlatego dociśnij go do tyłu. W przypadku, gdy nie rozwiąże to problemu, skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta w swoim kraju, ponieważ może to oznaczać, że urządzenie przecieka. skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta w swoim kraju, ponieważ może to oznaczać, że urządzenie przecieka. Kawa/woda wycieka za kranikiem kawy W przypadku, gdy urządzenie ma wyjmowany kranik kawy, upewnij się, że znajduje się on w prawidłowej pozycji. Nieco mocniej dociśnij kranik kawy do urządzenia — to może pomóc. Jeśli kranik kawy w urządzeniu nie jest wyjmowany, skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta w swoim kraju, ponieważ może to oznaczać, że urządzenie przecieka.
Woda na tacce ociekowej
Brązowa/zawierająca cząstki kawy woda
Jeśli zobaczysz czystą wodę pod urządzeniem, z tyłu lub z boku:
* Film instruktażowy dotyczy wszystkich w pełni automatycznych ekspresów do kawy, nie tylko modeli wymienionych w tekście.
Jeśli pojemnik na mleko nie spienia mleka, istnieją różne możliwe przyczyny rozwiązania tego problemu.
1. Części pojemnika na mleko są zabrudzone.
2. Dozownik pojemnika na mleko nie jest całkowicie wyciągnięty.
• Sprawdź, czy jest całkowicie wyciągnięty.
3. Rurka do mleka nie jest odpowiednio połączona z elementem spieniającym.
• Przymocuj rurkę do mleka do elementu spieniającego w odpowiedni sposób.
4. Używasz nieodpowiedniego rodzaju mleka.
Wydawanie dźwięków przez ekspres do kawy to normalne zjawisko. Jeśli słyszysz nietypowe odgłosy, dowiedz się tutaj, co może być tego przyczyną i jak łatwo rozwiązać ten problem. Filtr nie został odpowiednio przygotowany przed instalacją lub jest zatkany. Wyłącz urządzenie. Wyjmij filtr i ponownie spróbuj zaparzyć kawę. Jeśli to rozwiązanie zadziała, upewnij się, że filtr jest odpowiednio przygotowany, zanim umieścisz go z powrotem w urządzeniu. Obejrzyj film zawierający instrukcje przygotowywania filtra AquaClean. Włóż przygotowany filtr na miejsce i zaparz kawę. Jeśli problem nadal występuje, może to oznaczać, że filtr jest zatkany i trzeba go wymienić.
Przyczyna głośnych dźwięków wydawanych przez ekspres podczas mielenia kawy może być następująca:
1. Lejek kawy jest zapchany
Problem może rozwiązać udrożnienie lejka kawy. Postępuj zgodnie z instrukcjami zawartymi w filmie instruktażowym* dotyczącym czyszczenia urządzenia.
2. Ustawiono bardzo drobne mielenie kawy
Ustaw grubsze mielenie kawy. Postępuj zgodnie z instrukcjami zawartymi w filmie instruktażowym* dotyczącym pierwszego użycia ekspresu oraz dostosowywania jego ustawień.
Przyczyna głośnych dźwięków wydawanych przez ekspres podczas płukania lub parzenia kawy może być następująca:
1. Ziarna kawy lub ich pozostałości utknęły pod zbiornikiem wody, co powoduje przedostawanie się powietrza do obiegu urządzenia
Wyciągnij zbiornik wody i usuń wszystkie ziarna kawy lub ich pozostałości z komory zbiornika wody. Postępuj zgodnie z instrukcjami zawartymi w filmie instruktażowym* dotyczącym czyszczenia urządzenia.
2. Blok zaparzający jest zapchany przez zanieczyszczenia lub nie został odpowiednio nasmarowany
Wyjmij blok zaparzający, opłucz go pod bieżącą wodą i w razie potrzeby nasmaruj. Obejrzyj film* zawierający instrukcje czyszczenia/smarowania bloku zaparzającego oraz wyjmowania go i umieszczania z powrotem w urządzeniu. Postępuj zgodnie z tymi instrukcjami.
3. Należy przeprowadzić odkamienianie ekspresu.
Jeśli kamień nie był usuwany z ekspresu od jakiegoś czasu lub proces ten został kilkakrotnie odłożony na później, należy to zrobić właśnie teraz. Używaj wyłącznie specjalnego środka Philips/Saeco przeznaczonego do tego celu. Na stronie poświęconej usuwaniu kamienia znajdziesz instrukcje właściwe dla swojego urządzenia.
4. W przypadku korzystania z filtra AquaClean/Brita
* Film instruktażowy dotyczy wszystkich w pełni automatycznych ekspresów do kawy, nie tylko wymienionych modeli.
Przyczyny tego błędu mogą być różne. Jedno z opisanych poniżej działań może rozwiązać ten problem. Bardziej szczegółowe instrukcje zawiera film instruktażowy*.
1. Podczas pierwszego użycia
Pierwsze filiżanki napojów mogą być wodniste, ponieważ system adaptacyjny ekspresu Saeco nadal się dostosowuje. Spróbuj zaparzyć kolejnych 5–7 filiżanek kawy.
2. Ziarna kawy lub ich pozostałości utknęły pod zbiornikiem wody, co powoduje przedostawanie się powietrza do obiegu urządzenia
Wyciągnij zbiornik wody i usuń wszystkie ziarna kawy lub ich pozostałości z komory zbiornika wody. Postępuj zgodnie z instrukcjami zawartymi w filmie instruktażowym* dotyczącym czyszczenia urządzenia.
3. Blok zaparzający jest zapchany przez zanieczyszczenia
Wyjmij blok zaparzający, opłucz go pod bieżącą wodą i w razie potrzeby nasmaruj. Obejrzyj film* zawierający instrukcje czyszczenia/smarowania bloku zaparzającego oraz wyjmowania go i umieszczania z powrotem w urządzeniu. Postępuj zgodnie z tymi instrukcjami.
4. W przypadku korzystania z filtra AquaClean/Brita
Filtr nie został odpowiednio przygotowany przed instalacją lub jest zatkany.
Wyjmij filtr i ponownie spróbuj zaparzyć kawę. Jeśli to rozwiązanie zadziała, upewnij się, że filtr jest odpowiednio przygotowany, zanim umieścisz go z powrotem w urządzeniu. Obejrzyj film zawierający instrukcje przygotowywania filtra AquaClean. Włóż przygotowany filtr na miejsce i zaparz kawę. Jeśli problem nadal występuje, może to oznaczać, że filtr jest zatkany i trzeba go wymienić.
5. W obiegu wody znajduje się powietrze
Spróbuj przepuścić przez obieg 2–3 szklanki gorącej wody.
6. Należy przeprowadzić odkamienianie ekspresu.
Jeśli kamień nie był usuwany z ekspresu od jakiegoś czasu lub proces ten został kilkakrotnie odłożony na później, należy to zrobić właśnie teraz. Używaj wyłącznie specjalnego środka Philips/Saeco przeznaczonego do tego celu. Na stronie poświęconej usuwaniu kamienia znajdziesz instrukcje właściwe dla swojego urządzenia.
Jeśli wskaźnik usuwania kamienia nie wyłącza się, najprawdopodobniej dzieje się tak dlatego, że urządzenie nie zostało przepłukane wystarczającą ilością wody po zakończeniu cyklu usuwania kamienia.
Przepłucz urządzenie, używając jeszcze jednego pełnego zbiornika wody.
Jeśli zatrzymano procedurę usuwania kamienia poprzez wyłączenie urządzenia i nie wiesz, jak ją wznowić, skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta w celu uzyskania pomocy.
Wskaźniki na ekspresie do kawy przekazują informacje o tym, co należy zrobić, a także o stanie urządzenia.
W instrukcji obsługi znajduje się rozdział poświęcony znaczeniu wskaźników. Użyj funkcji wyszukiwania, aby znaleźć i pobrać instrukcję obsługi ekspresu do kawy Philips lub Saeco.
Uwaga: jeśli wszystkie wskaźniki migają jednocześnie, skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta w celu uzyskania pomocy.
Jeśli ekspres nie włącza się po naciśnięciu przycisku zasilania, trzeba sprawdzić kilka możliwych przyczyn tego problemu.
1. Sprawdź przewód zasilania oraz przycisk znajdujący się w tylnej części urządzenia
2. Podłącz urządzenie do innego gniazdka elektrycznego
• Sprawdź, czy do źródła zasilania nie podłączono zbyt wielu urządzeń. Spróbuj podłączyć ekspres do innego gniazdka elektrycznego.
Aby znaleźć szczegółowe informacje, wpisz nazwę lub numer produktu swojego ekspresu do kawy.
Znaleźliśmy produkty ({number}), które są dostępne poza Twoim krajem, więc lokalne promocje mogą nie mieć zastosowania.
Pokaż produktyZnaleziono {number} produktów
Znalazłeś(-aś) swój model, ale...
Ten produkt nie jest dostępny w Twoim kraju, ale znaleźliśmy go w innym kraju
Wybierz swój model na podstawie 2 ostatnich cyfr numeru produktu wyświetlanych na niebiesko.
Found your model!
foundation-catalog.se01c-prx-search.search-sub-heading7
foundation-catalog.se01c-prx-search.search-sub-heading8
If this is the correct one, please select it below. Otherwise, search again.
You are about to visit a Philips global content page
Continue