Młynek pracuje, ale z ekspresu wydobywa się tylko woda i/lub ziarna nie są mielone.

Lejek kawy jest zablokowany przez zmieloną kawę.
Aby udrożnić lejek kawy:
• Wyjmij moduł parzenia i wyczyść lejek kawy uchwytem łyżki.
• Jeśli w lejku nie ma zmielonej kawy, włóż uchwyt łyżki do lejka od dołu.
• Jeśli posiadasz ekspres Moltio lub GranBaristo z wyjmowanym pojemnikiem na ziarna kawy, wyciągnij pojemnik i rozłóż go. Usuń wszystkie ziarna, które utknęły w dwóch odrębnych częściach pojemnika.

Jak udrożnić lejek kawy

Na wyświetlaczu pojawia się kod błędu 1, 3, 4, 5 lub 14

Jeśli na wyświetlaczu pojawia się kod błędu 1, 3, 4, 5 lub 14, sprawdź poniższe rozwiązania.
Jeśli pojawia się inny kod, należy skontaktować się z Centrum Obsługi Klienta w celu uzyskania pomocy.

E01
Lejek kawy jest zablokowany przez zmieloną kawę.
Aby udrożnić lejek kawy:
• Wyjmij moduł parzenia i wyczyść lejek kawy uchwytem łyżki.
• Jeśli w lejku nie ma zmielonej kawy, włóż uchwyt łyżki do lejka od dołu.

Jak udrożnić lejek kawy

E03
Moduł parzenia jest zapchany lub nie został odpowiednio nasmarowany.
• Opłucz moduł parzenia świeżą wodą, zwracając szczególną uwagę na filtr.
• Nasmaruj moduł parzenia zgodnie z instrukcjami zawartymi w części dotyczącej czyszczenia i konserwacji.

 

E04:
Moduł parzenia jest zapchany, nie został odpowiednio nasmarowany lub nie jest zablokowany w odpowiedniej pozycji.
• Opłucz moduł parzenia świeżą wodą, zwracając szczególną uwagę na filtr.
• Nasmaruj moduł parzenia zgodnie z instrukcjami zawartymi w części dotyczącej czyszczenia i konserwacji.
• Włóż z powrotem moduł parzenia i upewnij się, że jest zablokowany na właściwym miejscu. Kiedy moduł znajdzie się w odpowiedniej pozycji, usłyszysz delikatne kliknięcie.
• Wyłącz urządzenie i włącz je ponownie.

 

E05:
Jako że przyczyn może być wiele, należy skontaktować się z Centrum Obsługi Klienta w celu uzyskania pomocy.

 

E14
Urządzenie przegrzało się.
• Wyłącz urządzenie i poczekaj 60 minut.

Jak płukać moduł parzenia

Jak smarować moduł parzenia

Z ekspresu wydobywa się tylko kilka kropel kawy

Jeśli z ekspresu wydobywa się tylko kilka kropel kawy, istnieją różne możliwe przyczyny i rozwiązania tego problemu.

 

  1. Moduł parzenia jest zapchany lub nie został odpowiednio nasmarowany.
    • Opłucz moduł parzenia świeżą wodą, zwracając szczególną uwagę na filtr.
    • Nasmaruj moduł parzenia zgodnie z instrukcjami zawartymi w części dotyczącej czyszczenia i konserwacji.

  2. Kranik kawy jest zapchany.
    • Wyczyść kranik kawy za pomocą igły.

  3. Filtr wody (np. AquaClean/Brita) nie został prawidłowo przygotowany lub jest zapchany.
    • Wyciągnij filtr ze zbiornika wody i zanurz go w wodzie do góry dnem.
    • Włóż filtr z powrotem i nalej 2–3 filiżanki gorącej wody.
    • Jeśli problem nadal występuje, przygotuj kawę bez użycia filtra. Gdy ekspres zadziała prawidłowo, będzie to oznaczać, że filtr jest zapchany i należy go wymienić.

  4. Ekspres należy oczyścić z kamienia.
    • Wykonaj proces usuwania kamienia, używając odkamieniacza Philips/Saeco.

Jak płukać moduł parzenia

Jak smarować moduł parzenia

Ekspres do kawy parzy wodnistą kawę

Jeśli kawa robi się wodnista, istnieją różne możliwe przyczyny i rozwiązania tego problemu.

 

  1. Podczas pierwszego użycia:
    • System adaptacyjny Saeco nadal się dostosowuje. Zaparz jeszcze kilka filiżanek kawy.

  2. Moduł parzenia jest zapchany przez zanieczyszczenia lub nie został odpowiednio nasmarowany.
    • Opłucz moduł parzenia świeżą wodą, zwracając szczególną uwagę na filtr.
    • Nasmaruj moduł parzenia zgodnie z instrukcjami zawartymi w rozdziale „Czyszczenie i konserwacja”.

  3. Lejek kawy jest zablokowany przez zmieloną kawę. Udrożnij lejek kawy:
    • Wyjmij moduł parzenia i wyczyść lejek kawy uchwytem łyżki.
    • Jeśli urządzenie nie jest wyposażone w lejek do kawy mielonej, oczyść lejek za pomocą uchwytu łyżki.

Jak płukać moduł parzenia

Jak smarować moduł parzenia

Jak udrożnić lejek kawy

Komunikat „empty coffee grounds container” (opróżnij pojemnik na fusy) nie znika z wyświetlacza

Jeśli pojemnik na fusy jest opróżniany w czasie, gdy urządzenie jest wyłączone, licznik cyklów parzenia kawy nie jest resetowany, dlatego komunikat „empty coffee grounds container” (opróżnij pojemnik na fusy) nie znika z wyświetlacza.

Aby komunikat zniknął:
• Wyciągnij pojemnik na fusy, gdy urządzenie jest włączone, i poczekaj co najmniej 5 sekund, a następnie włóż pojemnik z powrotem.

Nie można włożyć modułu parzenia

Jeśli nie można włożyć modułu parzenia, oznacza to, że urządzenie i moduł nie znajdują się w pozycji neutralnej.

Wykonaj poniższe czynności, aby ustawić urządzenie i moduł parzenia w pozycji neutralnej:
1. Włóż z powrotem pojemnik na fusy i tackę ociekową. Zamknij klapkę serwisową, pozostawiając moduł parzenia na zewnątrz.
2. Wyłącz ekspres. Poczekaj, aż urządzenie wyłączy się całkowicie i nie będzie wydawać żadnych dźwięków (może to potrwać do 15–20 sekund).
3. Włącz ekspres ponownie. Poczekaj, aż urządzenie włączy się całkowicie i nie będzie wydawać żadnych dźwięków.
4. Ustaw moduł parzenia w pozycji neutralnej. Instrukcje można znaleźć w poniższym filmie.
5. Wyjmij pojemnik na fusy i tackę ociekową, otwórz klapkę serwisową i spróbuj ponownie włożyć moduł parzenia.

Nie można wyjąć modułu parzenia

Jeśli nie można wyciągnąć modułu parzenia, oznacza to, że urządzenie nie znajduje się w pozycji neutralnej.

 

Aby wyciągnąć moduł parzenia, wykonaj poniższe czynności w zalecanej kolejności.
1. Włóż z powrotem pojemnik na fusy i tackę ociekową, a następnie zamknij klapkę serwisową.
2. Wyłącz ekspres. Poczekaj, aż urządzenie wyłączy się całkowicie i nie będzie wydawać żadnych dźwięków (może to potrwać do 15–20 sekund).
3. Włącz ekspres ponownie. Poczekaj, aż urządzenie włączy się całkowicie i nie będzie wydawać żadnych dźwięków.
4. Wyjmij pojemnik na fusy i tackę ociekową, otwórz klapkę serwisową i spróbuj ponownie wyciągnąć moduł parzenia.

Nigdy nie wyciągaj modułu parzenia podczas procesu usuwania kamienia. Zawsze należy poczekać, aż ten proces zostanie zakończony.

Wskaźnik usuwania kamienia nie wyłącza się po zakończeniu procesu usuwania kamienia

Jeśli wskaźnik usuwania kamienia nie wyłącza się, najprawdopodobniej dzieje się tak dlatego, że urządzenie nie zostało przepłukane wystarczającą ilością wody po zakończeniu cyklu usuwania kamienia.
Przepłucz urządzenie, używając jeszcze jednego pełnego zbiornika wody.

Jeśli zatrzymano procedurę usuwania kamienia poprzez wyłączenie urządzenia i nie wiesz, jak ją wznowić, skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta w celu uzyskania pomocy.

Nie rozumiem znaczenia sygnałów świetlnych mojego ekspresu do kawy

Wskaźniki na ekspresie do kawy przekazują informacje o tym, co należy zrobić, a także o stanie urządzenia.

W instrukcji obsługi znajduje się rozdział poświęcony znaczeniu wskaźników. Użyj poniższej funkcji wyszukiwania, aby znaleźć i pobrać instrukcję obsługi ekspresu do kawy Philips lub Saeco.

Uwaga: jeśli wszystkie wskaźniki migają jednocześnie, skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta w celu uzyskania pomocy.

Pod urządzeniem zbiera się woda

Prawdopodobnie tacka ociekowa jest pełna i wylewa się z niej woda.
Opróżniaj tackę ociekową regularnie — wskaźnik zapełnienia tacki przypomina, kiedy należy to zrobić.

Dlaczego pojemnik na mleko nie spienia mleka?

Jeśli pojemnik na mleko nie spienia mleka, istnieją różne możliwe przyczyny rozwiązania tego problemu.

1. Części pojemnika na mleko są zabrudzone.

  • Rozłóż wszystkie części i umyj je ciepłą wodą / płynem do mycia naczyń.


2. Dozownik pojemnika na mleko nie jest całkowicie wyciągnięty.
• Sprawdź, czy jest całkowicie wyciągnięty.

3. Rurka do mleka nie jest odpowiednio połączona z elementem spieniającym.
• Przymocuj rurkę do mleka do elementu spieniającego w odpowiedni sposób.

4. Używasz nieodpowiedniego rodzaju mleka.

  • Według naszych testów dobre spienienie zapewniają następujące rodzaje mleka: mleko krowie półtłuste lub pełnotłuste, mleko sojowe oraz mleko bez laktozy.

Jak czyścić pojemnik na mleko

Szukaj według nazwy lub numeru produktu ekspresu do kawy Saeco lub Philips

Wystarczy kilka kliknięć, aby uzyskać więcej informacji na temat rozwiązywania problemów pojawiających się podczas korzystania z ekspresu do kawy Saeco i Philips.

Jak możemy Ci pomóc?