Alarmy, które nie wymagają od personelu podejmowania działań, są wyczerpujące i prowadzą do stanu określanego jako zmęczenie alarmami szpitalnymi, co może się przekładać na jakość opieki, a nawet zadecydować o życiu pacjenta.
Zmęczenie alarmami szpitalnymi zostało uznane za największe zagrożenie technologiczne dla zakładów opieki zdrowotnej¹ i jest przedmiotem krajowych celów bezpieczeństwa pacjentów w zakresie zarządzania systemami alarmowymi, wyznaczonych przez Komisję Wspólną (Joint Commission).
Dzięki naszym kompleksowym rozwiązaniom w zakresie zarządzania zmęczeniem alarmami szpitalnymi i usługom doradztwa, personel może otrzymywać właściwe informacje we właściwym czasie w celu zapewnienia ukierunkowanej opieki.
Problem zarządzania alarmami stał się tak powszechny, że w grudniu 2013 r. Komisja Wspólna włączyła jego rozwiązanie do krajowych celów bezpieczeństwa pacjentów (National Patient Safety Goal, NPSG). Komisja Wspólna wymaga teraz od akredytowanych przez siebie szpitali ulepszenia systemów alarmowych pod kątem ograniczenia liczby alarmów dźwiękowych, które często zniechęcają pacjentów do hospitalizacji i przyczyniają się do występowania zjawiska zmęczenia alarmami szpitalnymi u personelu. W związku z tym, że alarmy już czwarty rok z rzędu znajdują się na pierwszym miejscu listy „10 największych zagrożeń związanych z technologiami medycznymi” opracowanej przez ECRI, kwestia zarządzania alarmami ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa pacjentów w placówkach opieki zdrowotnej.
Właściwe systemy, w połączeniu z właściwymi zasadami, usprawniają procedury, wspomagając podejmowanie decyzji klinicznych. Nasze rozwiązania do zarządzania systemami alarmowymi zawierają funkcje mające na celu ułatwienie opieki, usprawnienie procedur i zmniejszenie zmęczenia alarmami szpitalnymi.
Nasz system zarządzania alarmami szpitalnymi jest kompleksowym rozwiązaniem, które ułatwia zarządzanie alarmami i zmniejsza zmęczenie personelu, dostarczając jednocześnie właściwych informacji we właściwym miejscu i czasie, dzięki którym można właściwie klasyfikować i rozdzielać alarmy oraz reagować na nie.
„Jeśli alarm jest nieistotny, to dlaczego się włącza?”. Ta wątpliwość jest aż nazbyt powszechna. Pacjenci chcą wiedzieć, że świadczeniodawcy skupiają się na tym, co ważne i istotne dla opieki nad nimi i ich powrotu do zdrowia. Nasze rozwiązania w zakresie zarządzania szpitalnymi systemami alarmowymi pomagają odzyskać zaufanie pacjentów, ułatwiając zarządzanie alarmami i ograniczanie liczby alarmów niewymagających interwencji.